پزشکی و سلامت

کمبود نیروی متخصص داریم

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان دکتر حسن بختیاری روز سه شنبه در نشست مطالبه گری با رسانه‌های گروهی استان به موضوع شاخص های مختلف بهداشت و سلامت در استان اشاره کرد و افزود: این واحد دانشگاهی آمار واقعی را در این زمینه اعلام می‌کند و به دنبال آمارسازی نیست.
وی با بیان اینکه واقعی کردن آمارها خود حاشیه‌هایی به همراه دارد، اضافه کرد: این واحد دانشگاهی بر ارتقای شاخص‌های سلامت حرکت می‌کند تا به اهداف مورد نظر وزارتخانه دست یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه این دانشگاه در حد بضاعت خود برای خدمت رسانی به مردم تلاش می‌کند و کمبودها و نارضایتی‌ها را نادیده نمی گیرد، اظهار داشت: میانگین بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان طی یکسال گذشته ۱۰۱ هزار و ۲۴۴ نفر بوده است.
بختیاری میانگین تعداد کل مراجعان به بیمارستان های استان را در سال گذشته یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۱۸ نفر اعلام کرد و گفت: اگر گفته شود که همه مراجعه کنندگان از نوع دریافت خدمات ناراضی بودند، آمار چیز دیگری را نشان می دهد.
وی با تاکید بر اینکه شمار زیادی از افراد از بیمارستان‌های استان خدمات دریافت می‌کنند و درصدی هم ممکن است ناراضی باشند، اضافه کرد: خدمات بیمارستان ها به نحو مطلوب و کامل نیست ولی اگر گفته شود نارضایتی بالاست قدری بی انصافی می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به برخی گلایه ها از رفتار پرستاران در مراکز درمانی، ادامه داد :پرستاران به دلیل کمبود نیروی انسانی با فشار کاری بالا و خستگی‌های فراوان به بیماران خدمت رسانی می‌کنند و قبول داریم ممکن است گاهی اوقات با بیماری برخورد مناسبی نداشته باشند.
وی با بیان اینکه با ارجاع بیماران از بیمارستان ها به مطب‌ها مخالف هستیم، اظهار داشت: در این خصوص تذکرات لازم داده شده و در برخی موارد هم افراد خاطی از خدمت انفصال یا به هیأت تخلفات کارکنان دولت معرفی شده اند.
بختیاری با بیان اینکه سیستم‌های مختلفی بر فعالیت ها و خدمات بیمارستان ها نظارت می‌کنند، افزود: موضوع فعال شدن بخش جراحی های خاص در استان نیازمند به کارگیری نیروی متخصص لازم است که در زمان حاضر در کشور کمبود نیروی متخصص داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در خصوص جذب کادر درمان نیز گفت: سهمیه به کارگیری کادر درمان در استان ۲۰۰ نفر بود که با پیگیری‌های انجام گرفته این تعداد به ۲ برابر و ۵۴۶ نفر افزایش یافت که از این تعداد قسمت بزرگی از آن به تعداد ۱۸۰ نفر پرستار هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا