پزشکی و سلامت

ثبت دهمین ایثار ماندگار اهداء عضو در استان زنجان

دهمین ایثار ماندگار استان با اهداء چهار عضو یک شهروند زنجانی دچار مرگ مغزی به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به اهداء چهار عضو یک شهروند زنجانی گفت:یک شهروند زنجانی به دلیل خونریزی مغزی به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان انتقال یافته بود که به رغم تلاش و پیگیری‌های پزشکان و کادر درمان، دچار مرگ مغزی شد.

اماموردی افزود: دهمین ایثار ماندگار استان با اهداء چهار عضو یک شهروند زنجانی دچار مرگ مغزی به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه به دلیل وخامت وضعیت بیمار، تلاش پزشکان و پرسنل تلاشگر بیمارستان برای نجات جان وی موثر واقع نشد اظهار داشت:  این بیمار پس از اعلام مرگ مغزی، کار‌های لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد.

مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجانتصریح کرد: با کسب رضایت از خانواده، پس از تایید مرگ‌ مغزی توسط تیم معالج، بیمار برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد که در نهایت با اهدای چهار عضو کبد، کلیه‌ها و قلب وی، چند هموطن از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

اماموردی افزود: روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ – شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا