اخبار ویژهاقتصاد

با مدیریت صحیح مصرف گاز چراغ صنایع روشن می‌ماند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با تاکید بر اینکه استفاده بهینه از گاز طبیعی پیش نیاز توسعه پایدار در جامعه است،گفت: مدیریت صحیح مصرف گاز چراغ صنایع را روشن نگه می‌دارد.
رحیم سلیمانی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۴۸۱ واحد صنعتی در استان زنجان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار داشت: هم اکنون ۱۴ شهرک صنعتی فعال، ۳ ناحیه صنعتی و ۳ محور صنعتی ذاکر- بناب، روی و نورین بهره‌مند از گاز طبیعی هستند که در راستای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در استان زنجان فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه حامل‌های انرژی جزو مهم‌ترین عوامل تولید و استمرار آن است، افزود: با توجه به اینکه استان زنجان در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی ظرفیت‌های فراوانی دارد، دسترسی به منابع انرژی می‌تواند فرایند رشد و توسعه اقتصادی و پایدار در جامعه را هموار سازد.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌ریزی‌های ویژه صنایع در راستای پایداری شبکه گاز رسانی در فصل زمستان، اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به افزایش مصرف گاز در فصل زمستان و برودت هوا در بخش‌های خانگی، عمومی، مدارس، ادارات و واحدهای تجاری و ایجاد ناترازی در شبکه گاز رسانی، در راستای مدیریت مصرف گاز و پیشگیری از ایجاد چالش در واحدهای صنعتی، برنامه‌ریزی و هماهنگی برای تامین و ذخیره سازی سوخت جایگزین از تابستان در دستور کار مسئولان واحدهای صنعتی قرار گرفته است.
سلیمانی‌نژاد از شناسایی صنایع پر مصرف استان و ارائه اخطارها و هشدارهای لازم برای تامین سوخت دوم و اصلاح موتورخانه‌ها و دیگ‌های سوخت به صنایع استان از ماه‌های قبل، خبر داد و افزود: با هماهنگی شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی، در استان زنجان مشکلی برای تامین سوخت جایگزین برای صنایع وجود ندارد و سوخت صنایع دارای مخزنِ ذخیره، قبل از آذر ماه تامین و تحویل شده است و پیش بینی می‌شود با مدیریت و تامین و تحویل به هنگام سوخت جایگزین، زمستانی آرام و بی‌دغدغه در بخش صنعتی استان داشته باشیم.
وی در پایان به نقش موثر مصرف بهینه گاز در بخش‌های مختلف به ویژه خانگی برای استمرار گردش چرخ صنعت، اشاره کرد و گفت: مدیریت مصرف بهینه گاز توسط مشترکان گاز، بستر ساز تداوم فعالیت صنایع استان در نتیجه پایداری و رونق اقتصادی و افزایش امید در مردم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا