اخبار ویژهدین و مذهب

ضرورت حضور یک روحانی پای‌کار در هر مسجد

استاندار زنجان با تاکید بر نقش و تاثیر مهم مساجد در تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان، گفت: حضور یک روحانی پای‌کار در هر مسجد ضروری است و تاثیر بسیار مطلوبی در تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، دکتر محسن افشارچی، در جلسه کارگروه امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده با اشاره به تاثیر مثبت ارتباط مداوم کودکان و نوجوانان با مسجد و برگزاری برنامه های مختلف برای آنها افزود: این روند تاثیر بسیار مثبتی در شکل گیری شخصیت دینی و تربیت اسلامی آنها می گذارد.

وی با تاکید بر ورود تبلیغات اسلامی بطور ویژه به این امر تصریح کرد: سایر دستگاه های ذیربط و مرتبط با تربیت و پرورش کودکان نیز باید روحانیون مساجد را در این مهم، مساعدت کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه مساجد ما باید محل تربیت کودکان باشد گفت: محوریت این امر باید به روحانیون مسجد داده شود و همه آنها باید در تربیت کودکان نقش داشته باشند.

افشارچی در ادامه با اشاره به اینکه امروز با انبوهی از مسائل و مشکلاتی که از گذشته بر جا مانده مواجه هستیم افزود: اگرچه مدت زمان زیادی از روی کار آمدن دولت سیزدهم نمی گذرد اما باید پاسخگوی مشکلاتی باشیم که اگر در گذشته به آنها توجه می شد امروز روی هم انباشته نبود.

وی با بیان اینکه دغدغه ما هم این است که زنجان، جای بهتری برای زندگی باشد خاطرنشان کرد: بخشی از لازمه تحقق این مهم، این است که شرایط محیطی شهر برای زندگی، مناسب باشد.

استاندار زنجان سطح بندی تفرجگاه‌های زنجان را در کلان کار از مجموعه گاوازنگ در شمال شهر تا زنجان رود در جنوب شهر عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه ریزی های مربوط در این بخش، نباید فقط در یک نقطه از شهر تعریف شود و طرح هایی که دیده می شود باید به همه نقاط شهر تعمیم بدهند.

افشارچی گفت: در حال حاضر همه تلاش ما این است که کتابخانه های سطح شهر را به صورت مشترک با سرای محله استفاده کنیم تا تعداد بیشتری از مردم امکان دسترسی به این فضاها را داشته باشند.

وی در پایان ضمن گرامیداشت هفته بسیج، با بیان اینکه بر کسی پوشیده نیست که بسیجیان در هر شرایطی کنار مردم هستند اظهارداشت: در دوره فتنه که تشخیص حق و باطل از یکدیگر به سختی انجام می گیرد بسیجیان نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در این حیطه دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا