سیاسی و اجتماعی

صدور کیفرخواست برای ۲۲۱ نفر از اغتشاشگران

برای ۲۲۱ نفر از اغتشاشگران کیفرخواست صادر شده که از این تعداد برای ۱۴۵ نفر آرای محکومیت صادر شده و تلاش می‌شود که مابقی پرونده ها در اسرع وقت و با فوریت رسیدگی و تعیین تکلیف شوند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس کل دادگستری استان زنجان در دیدار با فرمانده سپاه انصارالمهدی عج زنجان ، ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیج شجره طیبه ای است که از امام راحل به یادگار مانده است و این شجره طیبه امروز رشد نمو بسیارخوبی در تمامی عرصه ها داشته است و ما قدردان زحمات و تلاش‌های نیروهای بسیج هستیم و امروز این شجره طیبه الگو برای سایر کشورها شده است .
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم اصفهان گفت :فرمایشات مقام معظم رهبری یک آرامش مثال زدنی و اقتدار بسیار خوبی در جامعه ایجاد کرد و درایت و تدبیر ایشان در این حوادث قابل تحسین می باشد.
رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به اینکه نقش نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران و بسیج در حوادث مختلف به خصوص در حوادث دو ماه اخیر برجسته واز جنس دیگری بود، چرا که حضور پررنگ و مدیریت هوشمندانه صحنه ها و اینکه مردم ، اقشار و اصناف مختلف آسیب نبیند بسیار ارزشمند بود .
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه هوشیاری نیروهای مسلح و بسیج در میدان ، نقشه‌های دشمن را خنثی کرد افزود:خداوند را شاکریم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی چنین نیروهای جان بر کف و سلحشور وجود دارند که اگر دشمنان نظام و انقلاب بخواهند در صدد تعرض و ایجاد ناامنی در کشور داشته باشند، همین نیروها با تمام قدرت پشتیبانی می کنند و جان خود را برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فدا می کند .
وی در گزارشی در خصوص فرایند رسیدگی به پرونده های بازداشتی ها در استان اظهار داشت: برای ۴۵ درصد از دستگیرشدگان پرونده قضایی تشکیل شده و ۵۵ درصد در همان ساعات اولیه با تذکر آزاد شدند ،چرا که معتقدیم صف معترضین با اغتشاشگران متفاوت هستند.
عالیترین مقام قضایی زنجان اضافه کرد : برای ۲۲۱ نفر از اغتشاشگران کیفرخواست صادر شده که از این تعداد برای ۱۴۵ نفر آرای محکومیت صادر شده و تلاش می‌شود که مابقی پرونده ها در اسرع وقت و با فوریت رسیدگی و تعیین تکلیف شوند.
سردار کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان ضمن خیر مقدم به مسئولان قضایی استان و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه گفت: نقش دستگاه قضایی در همراهی و اتخاذ تدابیر در مدیریت حوادث و اغتشاشات بسیار به موقع و موثر بود که جای تشکر دارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا