اخبار ویژهعلم و فناوری

شرکت ۲هزار و ۵۰۵ نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسی

سومین دوره آزمون ورود به حرفه مهندسی در استان زنجان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: سومین دوره آزمون ورود به حرفه مهندسی روزهای ۱۷ و ۱۸اسفند ماه در محل دانشگاه زنجان برگزار می شود.
احسان ذبیحیان از برگزاری سومین دوره آزمون ورود به حرفه مهندسی در استان زنجان خبر داد و گفت: این آزمون روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در محل دانشگاه زنجان و دانشکده های علوم انسانی و علوم اجتماعی در دو شیفت صبح و عصر برگزار خواهد شد.
وی ابراز کرد: ثبت نام از متقاضیان ورود به حرفه مهندسی در دی ماه سالجاری از طریق سایت دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی انجام شده بود.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان،گفت:آزمون ورود به حرفه برای مهندسان در ۱۶ رشته صلاحیت و برای کاردان ها در ۶ رشته صلاحیت و برای معماران تجربی در یک رشته صلاحیت برگزار می شود.
ذبیحیان،تعداد شرکت کنندگان در این آزمون در استان زنجان را دو هزار و ۵۰۵ اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به ضرورت رعایت مقررات برگزاری آزمون ،از شرکت کنندگان درخواست می شود به موقع در محل حوزه آزمون حضور پیدا کنند.
وی تاکید کرد: یکی از وظایف مهم اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان، صدور، تمدید و ارتقا ۱۶ نوع پروانه اشتغال به کار مهندسی، کاردانی و معماران تجربی است.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه صدور پروانه‌های اشتغال در زمینه و صلاحیت‌های مختلف صورت می‌گیرد،بیان داشت: همچنین پروانه شخص حقیقی و حقوقی در هفت رشته ساختمانی شامل عمران، معماری، مکانیک، برق، ترافیک، شهرسازی و نقشه برداری و در صلاحیت‌های نظارت، طراحی، محاسبه و اجرا صادر می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا