سیاسی و اجتماعیاخبار ویژه

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پس از ۱۷ سال

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، شهردار زنجان در جلسه با اعضای نظام مهندسی استان گفت: شهرداری، نظام مهندسی و راه و شهرسازی سه ضلع ساخت مسکن می باشد و امیدواریم با هماهنگی این سه ارگان راه کار ریشه ای برای ساخت و ساز اصولی اندیشیده شود.
علیرضا فیروزفر افزود: شهرداری، نظام مهندسی و راه و شهرسازی سه ضلع ساخت مسکن می باشد و امیدواریم با هماهنگی این سه ارگان، یک راه کار ریشه ای برای ساخت و ساز اصولی اندیشیده شود.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه انجام برخی از اقدامات در پیشگیری از تخلفات ساختمانی مقطعی است و در درازمدت پاسخگو نیست، افزود: باید به دنبال راه چاره برای حل مشکلات شهری در حوزه ساخت و ساز و جلوگیری از بی نظمی ها باشیم.
وی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های شهرداری در ماه‌های پایانی سال گذشته و سال جاری اشاره کرد و گفت: حقیقت این است که در نگاه توسعه ای به شهر در حال حاظر مدیریت شهری رویکرد به غیر از اخذ جریمه ساخت و سازهای غیرمجار دارد و در این راه نه تنها سعی در کاهش این منابع دارد بلکه مستعد است این گونه منابع باید کم کم حذف شوند.
وی با اشاره به ۴ برابر شدن اعتبارعمرانی شهر در مقایسه با سال گذشته افزود: خوشبختانه کارهای عمرانی در شهرداری با شتاب بیشتری در حال انجام است.
شهردار زنجان با اشاره به تعیین تکلیف پروژه‌های قدیمی و مطالبات چند دهه ای مردم از جمله سبزه‌میدان، پروژه پادگان و آسفالت‌ریزی، کف سازی بازار افزود: برخی از این پروژه‌ها چند دهه روی زمین باقی مانده بود و امروز در حال انجام و اتمام است.
وی از دیگر اقدامات راهبردی شهرداری، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد و افزود: در همین راستا ۴۳ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس خریداری شده و ناوگان حمل و نقل عمومی پس از ۱۷ سال نوسازی شد.
فیروزفر همچنین از آمادگی شهرداری برای فصل زمستان و بارش برف خبر داد و گفت: در این راستا ماشین آلات برف روبی به روز رسانی شده و دو کارخانه محلول یخ زدا نیز در حال ساخت می باشد.
وی به برنامه‌های سال آینده شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: برای سال آینده نیز اقدامات زیربنایی در زیباسازی و روان کردن ترافیک را در برنامه خواهیم داشت، ضمن اینکه ساخت چند پل غیرهمسطح نیز در برنامه پیش‌بینی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا