علم و فناوریاخبار ویژه

امضاء تفاهم‌نامه تاسیس دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی در زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، دکتر محسن افشارچی در ستاد الگوی کشت و توسعه اقتصاد دانش بنیان استان که با آیین امضاء تفاهم‌نامه تاسیس دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان و نیز رونمایی از سند الگوی کشت استان همراه بود افزود: با وجود ضرورت استفاده از دانش در کشاورزی، اما نمی توان کشاورزان را ملزم به کشت محصول خاصی کرد.

 وی تصریح کرد: بنابر این در اجرای الگوی کشت، حفظ انسجام اقتصادی جامعه کشاورزی ضروری و رضایتمندی کشاورزان در آن، مد نظر باشد.

استاندار زنجان با اشاره به لزوم دقت در اجرای سیاست های ترویجی هم، گفت: الگوی کشت هدایت کشاورزان به سمت فعالیت کشاورزی متناسب با سند تدوین شده است.

افشارچی در ادامه از تغییر گفتمان در استان خبر داد و افزود: در استان گفتمانی مبتنی بر حرکت دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال شروع شده است.

وی همچنین از تعریف شاخص های عددی در این خصوص خبر داد و گفت: مسیر حرکت تحقق این شاخص ها نیز در زمان بندی های معین است.

مقام عالی اجرایی دولت در استان، لازمه افزایش تولید را ایجاد انگیزه اقتصادی در بین تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از جمله کشاورزان عنوان کرد.

افشارچی همچنین از راه اندازی صندوق توسعه استان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: قطعا راه اندازی این صندوق و نیز تاسیس مجموعه هایی مثل دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی ، در راستای حرکت استان به سمت توسعه، موثر خواهد بود.

گفتنی است در این جلسه علاوه بر امضای تفاهم نامه تاسیس دهکده کشاورزی استان زنجان، از سند الگوی کشت استان نیز رونمایی شد. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا