اخبار ویژهاقتصاد

معرفی ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی استان از اهداف حضور سفرا و رایزنان در زنجان

تسهیل ارتباط تجار ، کاهش هزینه ها و معرفی ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی استان از اهداف حضور سفرا و رایزنان در زنجان است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، هفتاد و چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان به ریاست استاندار در محل سالن جلسات شهید شهریاری اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان در ابتدای این جلسه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های بلند مدت اتاق در دوره جدید برنامه حضور رایزنان و سفرا در استان است، اظهار کرد: تسهیل در ارتباط تجار با رایزنان و سفرا از اهدافی است که در این برنامه‌ها دنبال می‌شود.
صمد یوسفی اصل با بیان اینکه کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت و برنامه های تجار در ارتباط با سفرا و رایزنان نیز از جمله اهداف و برنامه‌های اتاق در راستای حضور سفرا و رایزنان در زنجان است، تصریح کرد: در رویداد اخیر حضور رایزنان اقتصادی سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان در زنجان برنامه دیدار چهره به چهره از سوی اتاق برنامه‌ریزی شد که یا استقبال گسترده بخش خصوصی روبرو شد و در حدود ۳۰۰ فعال اقتصادی در بخش های مختلف با ثبت‌نام در سامانه تعریف شده در این برنامه حضور پیدا کردند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های مغفول و کمتر شناخته شده شهرستان های استان در بخش های مختلف تولیدی و صادراتی، گفت: بر همین اساس برنامه اتاق بازرگانی زنجان معرفی و بازدید های میدانی از شهرستان های استان با حضور مهمانان داخلی و خارجی از جمله سفرا و رایزنان است.
یوسفی اصل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عمده مشکلات صادرکنندگان با توجه به صادرات سرب و روی به عنوان اصلی ترین محصول صادراتی استان ، در این حوزه است، بیان کرد: صادرکنندگان ما در حال حاضر در استان به ویژه در زمینه هایی چون تعهدات ارزی و ضمانت نامه های صادراتی با مشکلات جدی روبرو هستند که باید به آن توجه شده و پیگیری و حل شود.
رییس اتاق بازرگانی زنجان گفت: زنجان میتواند به عنوان اولین استان نماینده تام الاختیار بانک مرکزی را مستقر و برنامه ها و مشکلات را پیگیری نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا