اخبار ویژهاقتصاد

صدور ۵ هزار فقره سند مالکیت شهری و روستایی تا پایان سال

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمارمی رود، این سیاست ارتباط تنگاتنگ با نظام فکری و نگرشی دارد و برای نهادینه سازی این سیاست ابزارها و روشهای مختلفی وجود دارد که سند دار کردن واحد مسکونی و یا به عبارت کلی صدور سند برای امالک در روستا به موازات سایر سیاستهای توسعه ای مناطق روستایی از جمله این روش هاست.
رضا خواجه‌ای افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک توانسته در سال‌جاری به میزان ۷۹۲ فقره سند روستایی و ۱۷۴ سند شهری صادر کند .
خواجه ای با اشاره به اینکه، در حال حاظر ۲۸۴۵ پرونده روستایی و ۳۷۷ پرونده شهری برای صدور سند مالکیت به اداره ثبت اسناد و املاک استان ارسال شده که در دست اقدام است، گفت:تا پایان سال پیش بینی می شود ۵ هزار فقره سند مالکیت روستایی و شهری در استان صادر گردد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد: تاکنون تعداد ۷۶۸۴۵ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی به میزان ۸۲/۹ در استان صادر شده که این میانگین در سطح کشور ۶۶/۴ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.
وی با بیان اینکه، طرح سند دار کردن اراضی روستایی طرحی با مزایای فراوان و با هزینه‌ای بسیار پایین برای روستاییان در نظر گرفته شده است، افزود: صدور سند برای مساکن روستایی موجب دلگرمی روستاییان برای سکونت در روستا‌ها و در نتیجه تحقق رشد تولید در این مناطق می‌شود.
خواجه ای تصریح کرد: اجرای سیاست صدور سند اماکن روستایی اثرات مثبتی در ابعاد اجتماعی – اقتصادی، کالبدی و مدیریتی – نهادی توسعه روستاهای کشور داشته است ، به طوری که می توان گفت،مدیریت کارآمد منابع زمین ، کمک به مقاوم سازی مساکن، تقویت هویت اجتماعی ، استفاده از تسهیلات بانکی ، کمک به رونق اقتصادی روستا ، برابری اجتماعی ،توسعه مشارکت های مردم، جلوگیری از مهاجرت های بی رویه و فراهم نمودن زمینه مهاجرت از اهداف اصلی این طرح به شمار می آید.
مدیرکل بنیاد مسکن استان خاطر نشان کرد: این سیاست با توجه به شرایط خاص اجتماعی، اقتصادی جامعه روستایی و تحولات به وجود آمده توانسته در ارتقاء سطح برخی از معیارهای توسعه روستایی نظیر، امنیت قضایی، نرخ سرمایه‌گذاری، همبستگی اجتماعی، ماندگاری جمعیت جامعه محلی، گسترش موزون فیزیکی- کالبدی روستاهای کشور مثمر ثمر واقع گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا