اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

کاهش خسارت ناشی از زلزله با انجام مانور

نتیجه ی مانورهای زلزله باعث ارتقای تاب آوری و کاهش خسارت ناشی از زلزله خواهد بود.

ارتقا کیفیت برنامه خانه های هلال کشور
به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان روز دوشنبه در حاشیه اجرای مانور زلزله تخلیه و اسکان اضطراری در مجتمع مسکونی رضوان به مناسبت سالروز زلزله کرمانشاه با محوریت خانه هلال، با بیان اینکه امروز مصادف با سالگرد زلزله سرپل ذهاب در کرمانشاه است، گفت: به منظور تمرین آموزش های ارائه شده به هموطنان در مجتمع مسکونی رضوان شهرک پونک و شعب جمعیت هلال احمر در این استان مانور زلزله تخلیه و اسکان اضطراری انجام می شود.
دکتر سید قاسم موسوی افزود: امروز این مجتمع را با توجه به تراکم جمعیت در آن انتخاب کردیم و با توجه به اینکه هنگام زلزله احتمال آسیب در آن وجود دارد برای شناساندن نقاط امن و جلوگیری از خسارت های جانی و مالی مانور زلزله در آن برگزار شد.
وی ادامه داد: هموطنان هر چه بیشتر از آموزش های هلال احمر بهره مند شوند به حتم به نفع خود آنها و خانواده هایشان خواهد بود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: نتیجه این مانورها ارتقای تاب آوری و کاهش خسارت ناشی از زلزله خواهد بود.
موسوی اظهارداشت: بیش از ۱۰ هزار داوطلب در جمعیت هلال احمر استان زنجان داریم که در بخش های مختلف اعم از دانش آموزان، دانشجویان، مهندسان، پزشکان و طلاب با این مجموعه به صورت داوطلبانه فعالیت دارند.
وی از همه علاقمندان برای فعالیت در کارهای خیر و بشردوستانه در بخش های مختلف جامعه خواست، با توجه به اینکه در مناطق آسیب پذیر استان در حال ارائه خدمت هستیم با مراجعه به شعب جمعیت هلال احمر در سطح شهرستان ها فرم های مربوطه را تکمیل کرده و عضو داوطلب در این مجموعه باشند.
گفتنی است، رئیس دفتر نمایندگی فدارسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران و نماینده دبیر کل و مسئول خانه های هلال جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، در سفر یک روزه خود از پایگاه پشتیبانی امداد و نجات شمالغرب، مرکز جامع توانبخشی شهید چمران هلال احمر، کارخانه راشا کاسپین بازدید و با اعضای جوانان فعال هلال احمر استان زنجان دیدار کردند.
شرکت در مانور زلزله، تخلیه و اسکان اضطراری با محوریت خانه هلال در مجتمع مسکونی رضوان شهرک پونک به مناسبت سالروز زلزله کرمانشاه و شرکت در جلسه تشریح وضعیت خشکسالی روستاهای استان زنجان از دیگر برنامه های این سفر یک روزه بود.
مدیر کل پدافند غیرعامل استان زنجان و مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان در جلسه تشریح وضعیت خشکسالی روستاهای استان و مانور زلزله حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا