علم و فناوری

تی بگ چوبی و کاربرد های آن  

تی بگ چوبی و کاربرد های آن

چگونه کل صنعت چای را تغییر داد 

در سال ۱۹۰۴ ، توماس سالیوان تاجر چای اولین قدم را برداشت ، که بعدا کل صنعت چای را تغییر داد. وی بسته بندی های سنتی ( قوطی ها) را در نمونه های کوچک ، بسته بندی شده در کیسه های ابریشم ، تکمیل کرد که صرفا یک شگرد بازاریابی بود ، اما برخی از مشتریان شروع به دم کردن چای به طور مستقیم با این کیسه ها کردند، و معلوم شد ، که این روش بسیار مناسب است.

بازرگانان همچنین به سرعت از بسته بندی چای در کیسه های ابریشم استقبال کردند ، که امکان استفاده از برگهای کوچک یا خاکه چای را که قبلاً به سادگی دور ریخته می شدند ، فراهم کرد. اما متأسفانه اولاً کیسه ها گران بودند و ثانیاً ابریشم طعم عجیبی به چای می بخشید.

ما سعی کردیم از ماسلین پنبه استفاده کنیم ، اما در نهایت از گاز استفاده کردیم. تا دهه ۱۹۳۰ ، فقط در ایالات متحده حدود ۷ میلیون متر خط تولید گاز برای ساخت تی بگ استفاده شد.

گام دوم توسط فای آزبورن ، مهندس CH Dexter & Sons (Dexter Corporation  ، یک شرکت کاغذ مستقر در کانتیکت ، برداشته شد. در اواسط دهه ۱۹۲۰ ، او دست خود را بر روی یک جعبه سیگار برگ قرار داد ، هر کدام در کاغذ دست ساز ژاپنی بسیار نرم ، متخلخل ، اما با دوام پیچیده شده بود و مناسب تی بگ.

آزبورن تصمیم گرفت تولید صنعتی این مواد را تأسیس کند و طی سالهای بعد انواع مختلفی از چوب ، جوت ، سیزال ، الیاف نخل ، پنبه را امتحان کرد – اما همه آنها معایب دیگری داشتند. امیدوار کننده ترین استفاده از کنف مانیل بود – الیاف آباکا یا نساچی موسا (Musa textilis) – ماده ای برای بافتن طناب های دریایی. (شاهدانه مانیل را با کنف معمولی اشتباه نگیرید – الیاف کنف.) از ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۱ ، آزبورن به دنبال حلال بود.

قادر به متخلخل کردن مواد بدون از بین بردن قدرت پارچه و موفق بود. سه سال دیگر طول کشید تا یک فرآیند صنعتی توسعه یابد. موادی که در سال ۱۹۳۵ ظاهر شد هنوز کامل نبودند ، اما به وضوح از گاز برای تی بگ بهتر بودند. این ماده نه تنها برای تی بگ ، بلکه همچنین برای بسته بندی ظروف ، غذا و حتی به عنوان عایق الکتریکی مورد استفاده قرار می گرفت.

با این حال ، با شروع جنگ جهانی دوم ، کنف مانیل به یک ماده اولیه استراتژیک برای تولید طناب برای نیروی دریایی تبدیل شد و همه لوازم دکستر مورد نیاز دولت ایالات متحده قرار گرفت. اما تا سال ۱۹۴۲ ، آزبورن فرآیند تولید “مواد قابل بازیافت” را ایجاد کرد – طنابهایی که برای آنها مفید بود ، و از آنجا که تعداد آنها کافی نبود ، وی ویسکوز را به مواد اضافه کرد ، که به تدریج جایگزین کنف شد. دو سال بعد ، او به روش جدیدی برای ساخت تی بگ با استفاده از  گرما رسید ، و در سال ۱۹۴۷ ، یک پوشش تقویت کننده ملامین برای کاغذ متخلخل ایجاد کرد.

تلاش های آزبورن برای کامل کردن تی بگ قبل از بازنشستگی در دهه ۱۹۷۰ منجر به پذیرش گسترده چای کیسه ای شد:

تقریباً نیمی از چای جهان در حال حاضر در چنین بسته هایی فروخته می شود (و در بعضی از کشورها مانند ایالات متحده بیش از ۹۰٪).

چندی است استفاده از جملات و عبارات انگلیسی بسیار رایج شده است.

کلماتی که گاهی بعضی از افراد معنی دقیق آن را نمی دانند. یکی از آن کلمات تی بگ است. شاید شما هم این کلمه را شندیه باشید یا با نمونه های مختلف آن برخورد کرده باشید؛ مانند تی بگ هلو، تی بگ لیمو یا غیره.

اما معنی تی بگ (Tea-Bag() چیست؟

تی بگ (Tea-Bag() در واقع همان چای نپتون یا چای کیسه ای خودمان است. همه ما از چای کیسه ای استفاده نموده ایم. البته ما ایرانی ها چای دم شده را به انواع چای کیسه ای ترجیح می دهیم؛ اما قطعاً در مسافرت یا گردش از چای کیسه ای استفاده کرده ایم. مواردی مانند آماده شدن فوری چای و عدم نیاز به صافی باعث شده است تا چای کیسه ای محبوبیت بیشتری پیدا کند.

کاربردهای تی بگ چیست؟

شاید تجربه خیلی از ما از استفاده از تی بگ به نوع معمولی آن محدود شود اما این روزها انواع طعم های چای در غالب چای کیسه ای عرضه می شوند. حتی انواع دمنوش های گیاهی هم به شکل تی بگ قابل تهیه است. مانند تی بگ چای سبز، تی بگ بابونه، تی بگ گل گاوزبان. اینها نمونه هایی از دمنوش هایی است که می توانید خیلی سریع آن ها را آماده کنید.

امروزه در بسیاری از مکان های اداری یا حتی در منازل از انواع تی بگ برای پذیرایی نیز استفاده می شود. شما می توانید طعم های مختلف چای کیسه ای را به مهمان تان پیشنهاد دهید تا هر کدام را که به آن میل دارد انتخاب کند. تی بگ هایی مانند تی بگ هلو، تی بگ سیب، تی بگ لیمو و تی بگ پرتغالی از نمونه های معروفی است که در این دسته جا می گیرند.

جعبه پذیرایی تی بگ

برای نگهداری تی بگ جعبه های مخصوصی به نام جعبه تی بگ وجود دارد. جعبه پذیرایی تی بگ را با تعداد خانه های آن شناسایی می کنند. مثلاً جعبه تی بگ ۹ خانه دارای ۹ خانه مجزا برای قرار دادن هر بسته چای کیسه ای است که می توانید از هر خانه برای قرار دادن یک طعم چای استفاده کنید.

می توانید با خرید یک جعبه تی بگ متناسب با طعم هایی که قصد دارید برای پذیرایی از آن استفاده کنید پذیرایی خود را شیک تر کنید.

اگر مقاله تی بگ چیست برای شما جالب بود می توانید آن را با دوستان تان به اشتراک بگذارید.

جعبه پذیرایی دمنوش چایی کیسه ای  از جنس چوب ام دی اف تولید و به بازار عرضه گردیده است.

جعبه پذیرایی وارمر دار

چوب به کار برده شده برای تولید این باکس پذیرایی رومیزی از ضخامت و مقاومت مناسبی در برابر ضربه برخوردار بوده و به دلیل داشتن محفظه ی وارمر دار برای گرم نگه داشتن قوری آن‌ را از میان محصولات مشابه خود متمایز نموده است.

این جعبه چای کیسه‌ای دارای شش محفظه تفکیک شده از هم و یک محفظه مخصوص دارای وارمر برای نگهداری قوری می‌باشد که مناسب برای نگهداری انواع دمنوش، قهوه فوری، خشکبار و … طراحی گردیده است؛

از‌ این‌ رو شما می‌‌توانید علاوه بر نگهداری خوراکی‌های مورد نظرتان، آنها را به‌ همراه این رویال باکس چوبی فانتزی ۶ خانه ویا کتر و بیشتر  برای پذیرایی از میهمانان خود بر روی میز قرار دهید.

ابعاد مناسب جعبه دمنوش و چای کیسه ای مدل لندوکس کمک می‌کند تا بتوانید این جعبه نگهدارنده تی بگ را همراه با مواد خوراکی مورد نظرتان درون کشوی کمد و یا کابینت نیز نگهداری نمایید.

طراحی فانتزی وارمر‌دار این جعبه چای تی بگ، مناسب برای دم کردن چای و انواع دمنوش‌های گیاهی جهت پذیرایی از چندین نفر طراحی و تولید شده است که با توجه به نوع طراحی این پایه می‌توانید با قرار دادن شمع وارمر، نوشیدنی درون قوری را برای چندین ساعت متوالی گرم نگهدارید.

جهت خرید کالاهی شیک و کاربردی منزل با ارسال به کل کشور بر روی لندوکس کلیک کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا