سیاسی و اجتماعی

احداث ۹۹ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر ابهر

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: اجرای طرح های جمع آوری بهداشتی فاضلاب در شهرهای ابهر و خرمدره در دست اجرا بوده و تا کنون ۹۹ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر ابهر احداث شده است.
علی محمد نادرخانی اظهار کرد: در یک سال اخیر ۱۲ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال در شهر ابهر احداث شده است.
وی افزود: به موازات اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهر ابهر، تصفیه خانه فاضلاب این شهر نیز با مشارکت بخش خصوصی در دست تکمیل قرار دارد.
سرپرست شرکت آبفا استان زنجان بیان کرد: قرارداد تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب شهر ابهر به روش بیع متقابل و به مدت ۲۵ سال با بخش خصوصی منعقد شده است.
وی در خصوص اجرای طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر خرمدره نیز عنوان کرد: این طرح نیز در دست اجرا قرار داشته و تا کنون ۲۳ کیلومتر شبکه احداث شده است.
نادرخانی یادآور شد: برای پیشبرد طرح فاضلاب خرمدره پیگیر تکمیل مدول اول تصفیه خانه فاضلاب این شهر از محل ماده ۵۶ هستیم.
سرپرست شرکت آبفا استان زنجان اضافه کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر ابهر با سیستم برکه تثبیت و تصفیه خانه فاضلاب شهر خرمدره با سیستم لجن فعال طراحی شده است.
این مسئول تاکید کرد: استفاده از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب در صنعت به جای استفاده از آب پاک، جزء برنامه های اصلی وزارت نیرو جهت مقابله با تنش آبی در کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا