سیاسی و اجتماعیاخبار ویژه

پیشتازی زنجان در اجرای طرح مسکن ملی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سید محمد شعاعی در بازدید از آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در غرب زنجان، ضمن تبریک انتصاب به جا و شایسته سرپرست جدید اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: آرزوی توفیق و موفقیت امور برای مدیریت جدید اداره کل راه و شهرسازی استان را دارم.

وی با بیان اینکه چالش در حوزه راه و شهرسازی زیاد است، ابراز داشت: چالش های زیادی در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان وجود دارد که برای رفع این مشکلات همراه اداره کل راه و شهرسازی هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت: طرح نهضت ملی مسکن یکی از اساسی‌ترین طرح‌هایی است که در دولت سیزدهم در حال انجام است و طی هشت سال گذشته تولید مسکن در کشور برای متقاضیان با یک وقفه شدید مواجه شد که خوشبختانه این مشکل رفع شده است و ساخت و بارگذاری بیش از ۷۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت مسکن ملی در استان زنجان طی چهار سال به لحاظ ساخت و ساز و مسائل مختلف آن، چالش هایی را درپی داشته است.

شعاعی، با بیان اینکه استان زنجان در اجرای طرح نهضت مسکن ملی در سطح کشور پیشتاز است، گفت: کسب این جایگاه برای استان باعث افتخار است و خوشبختانه این استان در اجرای این طرح پایلوت کشوری شده است.

وی تاکید کرد: اولین بودن در اجرای طرح نهضت مسکن ملی باعث شده پیش از دیگران مشکلات را لمس کرده و تحمل کنیم و با راه اندازی صندوق ملی مسکن مشکلات هم رفع خوهاد شد. با وجود تمام این دغدغه‌ها شرایط خوبی در اجرای این طرح با وجود مدیریت خوب و کارآمد در استان برقرار است که امیدواریم این روند همچنان تداوم داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، بر لزوم با هم بودن، همفکری و هماهنگی نسبت به حل مشکلات اجرای طرح نهضت مسکن ملی در استان زنجان تاکید کرد و افزود: با هم بودن‌ها و همدلی‌ها باعث می‌شود مشکلات و دغدغه‌ها کاهش پیدا کند.

باید به تامین زیر ساخت‌ها و سرانه‌های خدماتی در طرح نهضت مسکن ملی بسیار توجه شود

شعاعی، با بیان اینکه در اجرای طرح نهضت مسکن ملی تامین مصالح، تامین منابع مالی، نیروی کار، تسهیلات و زیر ساختها بسیار مهم بوده و دغدغه مدیریت استان است، تاکید کرد: باید جلسات مستمری تشکیل شود تا این مشکلات به خوبی بیان و بررسی شود.

وی با بیان اینکه تراکم ساخت مسکن ملی در مرکز استان زیاد است، افزود: در این راستا جلسات منظم تشکیل شود و در برخی از مراحل کاری ساخت و ساز مسکن ملی همچون «سفت کاری و نازک کاری» به یک مرحله «استیبل یا باثبات» رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت: باید به تامین زیر ساخت‌ها و سرانه‌های خدماتی در این طرح بسیار توجه شود و برای حل مشکلات جدی فکر کنیم.

شعاعی بر لزوم توجه به مسائل اجتماعی در اجرای پروژه‌های نهضت مسکن ملی در استان زنجان تاکید کرد و افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان، استانداری و ارگان‌های دیگر برای تحقق این مهم برنامه ریزی لازم را دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا