اقتصاداخبار ویژه

آغاز عملیات اجرایی ساخت واحد تولید ماشین آلات سنگین معدنی در زنجان

عملیات اجرایی ساخت واحد تولید ماشین آلات سنگین معدنی در شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، جیا چاو جون سرمایه گذار چینی در مراسم کلنگ زنی عملیات اجرایی ساخت واحد تولید ماشین آلات سنگین معدنی در شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان، گفت: دولت‌ ایران و چین مسیر همکاری‌ اقتصادی مشترک خوبی دارند و با کمک هم به سرانجام خواهند رساند.
جیا چاو جون افزود: با همکاری مشترک ایران و چین محصولاتی چون لودر، بیل مکانیکی و لیفتراک تولید خواهد شد، فعالیت واحد تولید و مونتاژ ماشین آلات سنگین معدنی، موجب انتقال دانش فنی این خط تولید به ایران می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در فاز اول این پروژه ۸۰۰ دستگاه لیفتراک تولید خواهد شد، اظهار داشت:تولید ۵۰۰ دستگاه خودرو و ۳۰۰ دستگاه بیل مکانیکی را در این پروژه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.


در ادامه مراسم طاهری نماینده مجلس با اشاره به عملیات اجرایی واحد تولید، طراحی و مونتاژ ماشین آلات سنگین معدنی گفت: به ۲۰هزار ماشین آلات سنگین در معادن نیاز داریم این در حالی است که ماشین آلات بزرگ و سنگین در کشور تولید نداریم، توصیه می کنیم در این زمینه شروع به کار شود.


در ادامه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در مراسم آغاز عملیات اجرایی این واحد گفت: شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان، ۴۳۷ هکتار مساحت دارد که ۲۳۰ هکتار آن برای فعالیت های صنعتی اختصاص یافته و تاکنون ۱۳۰ هکتار آن به سرمایه‌گذاران واگذار شده است.
عباسی افزود: برای ساخت واحد تولید و مونتاژ ماشین آلات سنگین معدنی ۱۵ هکتار در اختیار سرمایه‌گذار طرح گذاشته شده است.
وی اظهار داشت: زیرساخت‌های مورد نیاز در این شهرک صنعتی آماده است.
عباسی تصریح کرد: ۳۰۰ هکتار زمین نیز برای طرح توسعه شهرک صنعتی شهید شهریاری در نظر گرفته شده است و از این جهت ما مشکلی در تامین زمین برای طرح های سرمایه‌گذاری نداریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا