اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

افتتاح سه خانه هلال همزمان با هفته دولت در زنجان  

افتتاح سه خانه هلال همزمان با هفته دولت در زنجان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در حاشیه آیین افتتاح خانه های هلال گفت: در ششمین روز از هفته دولت سه خانه هلال در سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان نظام مهندسی معدن و شرکت شهرک های صنعتی این استان توسط هلال احمر افتتاح شد.

سید قاسم موسوی روز یکشنبه افزود: باید خانه های هلال تخصصی را راه اندازی و آموزش های تخصصی را ارائه دهیم چرا که با توجه به تعدد و افزایش معادن در سطح استان زنجان باید این مهم محقق شود تا  این آموزش ها در حوزه معادن را نیز ارائه دهیم.

وی یادآوری کرد: هلال احمر آمادگی دارد برای کارکنان در ۳۲۰ معدن استان و خانواده های آنان آموزش کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات را ارائه دهیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: راه اندازی خانه هلال در دستگاه های اجرایی بهانه ای برای نهادینه کردن فرهنگ خود امدادی، ایمنی و دیگر امدادی است.

موسوی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هلال احمر بر اساس قانون وظیفه و مسئولیت آموزش همگانی را برعهده دارد توسعه خانه های هلال مصوبه هیات دولت بود که خوشبختانه از ۲ سال گذشته این مجموعه با نیرو و تمرکز بیشتری وارد این مقوله شده است.

وی با بیان اینکه سومین خانه هلال زنجان همزمان با هفته دولت در شرکت شهرک های صنعتی راه اندازی می شود، ادامه داد: هدف از این اقدام افزایش تاب آوری مردم در سطح جامعه نسبت به حوادث و بلایاست.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان شهرک های صنعتی و بخش صنعت را یکی از حوزه های آسیب پذیر به لحاظ حوادث بیان کرد و گفت: علاوه بر این بخش حوزه معادن نیز با آسیب های خاصی مواجه است باید خانه های هلال را به سمت آموزش های تخصصی که مد نظر این حوزه هاست را پس از ارائه آموزش های عمومی سوق داده و تیم های آموزش را مستقر کنیم.

موسوی اظهارداشت: با توجه به شرایط کرونایی آموزش ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ارائه می شود.

وی یادآوری کرد: باید در تلاش باشیم تا در سطح کشور با کیفیت ترین و مطلوب ترین آموزش ها در سطح استان زنجان ارایه شود.

زمان زیادی بود به دنبال دریافت آموزش های هلال احمر بودیم

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان نیز در ادامه این آیین افزود: مدت زمان زیادی بود که به دنبال دریافت آموزش های مورد نیاز کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بودیم.

محسن عباسی ادامه داد: قول می دهیم تا در شهرک های صنعتی یک پایگاه هلال احمر را راه اندازی کنیم تا آبرو و حیثیت شهرک صنعتی حفظ شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه ها مشکل داشتیم، اظهارداشت: تعدادی از این شهرک ها با توجه به سابقه احداث به سمت قدیمی شدن می روند که امسال توانستیم شهرک اشراق را بازسازی و امسال آتش نشانی را مستقر کنیم که در کنار این مهم راه اندازی خانه هلال نیز بسیار حائز اهمیت و مهم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در ادامه گفت: امید داریم راه اندازی خانه هلال در این سازمان مایه خیر و برکت باشد.

ناصر فغفوری اظهارداشت: بهره مندی از آموزش های هلال احمر موجب افزایش تاب آوری و توانمندی پرسنل این مجموعه در حوادث و بلایا خواهد شد.

دریافت آموزش های هلال احمر برای نیروهای فعال در حوزه معادن از دغدغه های سازمان مهندسی معدن بود

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان نیز در ادامه افزود: سه رشته تخصصی معدن، اکتشاف و متالوژی و سایر رشته های مرتبط با معدن با یکهزار و ۲۳۵ عضو فعالیت داریم که از این تعداد ۴۰۰ عضو از اعضای اصلی سازمان هستند.

امیراعلم طاهری یادآوری کرد: نظارت بر فعالیت ها و صنایع معدنی عمده ترین فعالیت سازمان نظام

مهندسی استان به شمار می رود و با همکاری صمت توانسته ایم به اهداف خود برسیم و در تلاش برای رفع مشکلات فعالان معادن داریم.

وی با بیان اینکه ۳۲۰معدن فعال در استان داریم، افزود: از حدود ۱۰ سال گذشته مسائل مرتبط با ایمنی، بهداشت و محیط زیست را با فعالان فنی حوزه معادن آغاز کرده ایم.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: به طور معمول واحد های معدنی به لحاظ ایمنی حادثه خیز هستند و حوادثی از قبیل سیل و زلزله  که اتفاق می افتد معادن درگیر این موضوع ها می شوند.

طاهری ادامه داد: با توجه به کمبود نیروها مسئولان فنی معادن را در بخش بهداشت و ایمنی مسئول  کرده ایم و در حال فعالیت در حوزه ایمنی نیز هستند که مستلزم بهره مندی از آموزش های مورد نیاز نیز بودند.

وی اظهارداشت: دریافت آموزش های کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات برای نیروهای فعال در حوزه معادن از دغدغه های ما بود که در حال حاضر با افتتاح خانه هلال در سازمان نظام مهندسی و ارائه این آموزش ها برای اعضایی که هرکدام در یک معدن مشغول به کار هستند این دغدغه را رفع می کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: می توانیم این آموزش ها را گسترش دهیم و هلال احمر را در رسیدن به اهداف می توانیم از طریق سازمان مهندسی کمک کنیم.

طاهری اظهارداشت: بهره مندی از آموزش نیروهای فنی معادن دغدغه ماست تا بتوانند کمک های لولیه فردی را فرابگیرند تا مشکلات ناشی از حوادث را کاهش دهیم.

گفتنی است، در آیین افتتاح خانه های هلال در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، سازمان نظام مهندسی معدن استان و شرکت شهرک های صنعتی حکم مسئول خانه هلال هر کدام از این دستگاه ها اهدا و لباس مخصوص داوطلبان هلال احمر نیز تقدیم این مسئول شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا