اخبار ویژهاقتصاد

افتتاح آموزشگاه ۱۲ کلاسه خیری مشارکتی در زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، حمیدرضا اسلامی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس زنجان در آیین افتتاح آموزشگاه ۱۲ کلاسه خیری مشارکتی زنده یاد عیوضی با حضور وزیر آموزش و پرورش، اظهار داشت: از سه سال پیش استان زنجان به عنوان پایلوت اجرای طرح مدرسه سبز انتخاب شد و ما مفتخریم که اولین مدرسه سبز کشور را در زنجان افتتاح میکنیم.
مدیر کل در نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به اینکه این مدرسه در زیربنایی ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع احداث شده است، خاطر نشان کرد: مساحت محوطه این مدرسه ۲ هزار و ۷۱۲ مترمربع و طول دیوار این مدرسه ۲۰۹ متر است.
وی با اشاره به اینکه اعتبار هزینه شده توسط خیر در این پروژه، ۱۹ میلیارد ریال است، عنوان کرد: اعتبار دولتی این پروژه نیز ۱۴۳ میلیارد ریال تا به امروز بوده است.
اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: ۱۵ میلیارد ریال برای تجهیزات این مدرسه هزینه شده است.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان در ادامه به بیان برخی ویژگی های مدرسه سبز اشاره کرد و گفت: در این مدرسه از سلول‌های خورشیدی برای تولید برق استفاده شده است.
وی اضافه کرد: سیستم تصفیه آب خاکستری از دیگر ویژگی های این مدرسه است به طوری که آب جاری و بارانی در چرخه بازیافت قرار میگیرد و برای آبیاری فضا سبز استفاده میشود.
وی با اشاره به اینکه این مدرسه به سیستم اعلام و اطفای حریق مجهز شده است، ادامه داد: وجود سیستم گرمایشی هوشمند و عایق انرژی موجب شده است تا کمترین هدر رفت انرژی برای این آموزشگاه پیش‌بینی شود.
اسلامی در پایان تصریح کرد: از تمامی بزرگوارانی که در ساخت و تجهیز این مدرسه همراه بوده اند، نهایت تقدیر و تشکر را دارم.
از ویژگی‎های این مدرسه سبز؛ استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تأمین انرژی، استفاده از مصالح بوم آورد جهت کاهش انتقال حرارت جداره ساختمان، سیستم گرمایشی و سرمایشی هوشمند، سیستم اعلام و اطفای حریق مستقل و پنل‌های خورشیدی با توانایی تولید ۱۰ کیلووات انرژی برق که مازاد مصرف آموزشگاه را می‌توان به شبکه برق استان فروخت.
گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده خیر مدرسه ساز و همچنین پیمانکار این پروژه با اهدای لوح سپاس، قدردانی به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا