اقتصاد

صدور بیش از ۷۳ هزار فقره سند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان ،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت : تاکنون تعداد ۷۳۳۲۶ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی به میزان ۷۹/۱ درصد در استان صادر شده که این میانگین در سطح کشور ۶۵/۴ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.
رضا خواجه ای ادامه داد: همچنین تعداد ۸۳۹۴ فقره سند نیز برای واحدهای مسکونی شهری در سطح استان از سوی بنیاد مسکن استان و اداره ثبت اسناد و املاک صادر شده است.
وی با اشاره به تعامل بین بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک برای صدور اسناد مالکیت گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در سطح کشور، رتبه برتر را در این زمینه کسب نموده و برای به  دست آوردن این جایگاه برای استان مرهون همین تعاملات و نتیجه کارگروهی و همفکری و هم‌اندیشی است. امید است امسال نیز با تداوم این روند شاهد سنددار شدن طیف وسیعی از جامعه شهری و روستایی باشیم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: صدور اسناد مالکیت ثمرات بی‌شماری دارد که از جمله آن، کاهش مهاجرت‌های روستاییان، قانونمند کردن معاملات، تسهیل در وثیقه‌گذاری و ایجاد انگیزه برای توسعه روستایی است.
خواجه ای اعطای سند به واحدهای مسکونی روستایی را فرصتی برای ماندگارشدن روستاییان در روستاها و کاهش مهاجرت، قانونی شدن معاملات و کاهش اختلافات ملکی برشمرد و افزود : اولین و مهم‌ترین اقدام در این زمینه عبارت است از ثبت دارایی و آنچه که به صورت مادی یا غیرمادی در اختیار دارد زیرا بسیاری از این افراد در شرایطی هستند که به آینده ناامید هستند و ثبت دارایی آنها می‌تواند اطمینان‌های لازم را برایشان به وجود آورد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا