سیاسی و اجتماعی

کتابخانه اندیشه سپید زنجان، باشگاهی برای روشندلان

کتابخانه اندیشه سپید زنجان باشگاه فرهنگی ،اجتماعی،برای روشندلان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان ،حجت الاسلام مهدی باقری، دراین دیدار با بررسی مشکلات پیش روی نابینایان طرح ها و پیشنهادات خود برای این مشکلات مطرح و راهکارهای حمایت خود از نابینایان را اعلام کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک ۲۳مهر روز جهانی نابینایان به این قشر خواستار تدوین برنامه های قابل اجرا در شهر و استان شد و افزود: باید از برنامه ها از مسئولان و نمایندگان مجلس مطالبه شود.

جلیل نصیری مقدم مدیر مسئول نشریه و عضو هیات مدیره انجمن نابینایان و کارشناس آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان نیز به نمایندگی از طرف عزیزان روشندل گزارش کوتاهی از فعالیت های انجام شده برای روشندلان ارائه و مشکلات قابل حمایت از سوی ایشان را مطرح کرد و خواستار حمایت از سوی مسئولان شد.

نصیری مقدم یکی از مشکلات مطرح برای نابینایان را بحث ایاب و ذهاب و مشکل تردد عنوان کرد و خواستار مکان برای فعالیت فرهنگی و اجتماعی در محل کتابخانه اندیشه سپید زنجان برای نابینایان شد تا در این مجموعه فعالیت داشته باشند و مشکل تردد به حداقل برسد .

باقری ضمن قول پیگیری برای این درخواست با همکاری مدیر کل بهزیستی زنجان ،ایجاد یک مجموعه فرهنگ نهاد برای این قشر در مجموعه کتابخانه اندیشه سپید زنجان را یک فرصت مناسب برای فعالیت فرهنگی و اجتماعی برای نابینایان دانست.

وی افزود: کتابخانه “اندیشه سپید” زنجان نخستین کتابخانه عمومی مستقل و تخصصی در کشور است که با توجه به سفر مقام معظم رهبری که یکی از مصوبات این سفر احداث کتابخانه بود و تنها کتابخانه برای نابینایان در کشور هست و همچنین مناسب سازی شده و امکان عضویت روشندلان سراسر کشور در آن وجود دارد.

کتابخانه عمومی اندیشه سپید زنجان فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و بنای آن در زمینی به مساحت ۶۹۰ متر با زیربنای ۲۱۶ متر مربع ساخته شده است.
معصومه نصیری مقدم کد۱۰۰۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا