اقتصاداخبار ویژه

اجرای ۳۲۶ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب خدابنده

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در دولت سیزدهم اقدامات شایانی در زمینه آبرسانی شهرستان خدابنده انجام پذیرفته است که اصلاح و توسعه شبکه و خطوط انتقال فرسوده در این شهرستان به طول ۳۲۶ کیلومتر از مهمترین این اقدامات می باشد.
علیرضا جزء قاسمی اظهار کرد: برای اجرای این میزان عملیات بالغ بر ۹۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که اکثر این مبلغ با مشارکت و همیاری اهالی، خیّرین، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها تامین گردیده است.
وی افزود: با اجرای این عملیات مشکل تامین آب ۳۲ روستا بصورت مستقیم رفع و زیرساخت های آبرسانی در اکثریت قریب به اتفاق روستاهای شهرستان خدابنده تقویت شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به استانداردسازی کامل ۴۰۰۰ فقره انشعاب در شهرستان خدابنده نیز اشاره کرده و گفت: این عملیات با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال انجام پذیرفته است.
جزء قسمی بیان داشت: در دولت سیزدهم ۱۷ روستای جدید در شهرستان خدابنده نیز تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان زنجان قرار گرفته و از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند.
وی به شناسایی و کشف ۸۲۶ فقره انشعاب غیرمجاز در شهرستان خدابنده طی این مدت نیز اشاره کرده و گفت: متخلّفین در این زمینه، جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی گردیدند.
این مسئول، نصب ۶۹ دستگاه کنتور حجمی برای کنترل دبی مخازن و توزیع عادلانه آب، نصب ۹ دستگاه شیرفشار شکن برای مدیریت فشار شبکه و کاهش حوادث و اتفاقات و نصب ۲۸ دستگاه کنترل سطح، جهت جلوگیری از سرریز مخازن و هدر رفت آب را از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب در شهرستان خدابنده عنوان کرد.
گفتنی است: شهرستان خدابنده در فاصله ۸۲ کیلومتری مرکز استان زنجان قرار داشته و جمعیتی افزون بر ۱۸۰ هزار نفر دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا