اخبار ویژهاقتصاد

هیچ متقاضی ملی مسکن در استان زنجان حذف نشده است

متقاضی نهضت ملی مسکن در استان زنجان به علت عدم واریزی آورده حذف نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،به استاندارد بودن مساکن ملی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از ابتدا تاکنون بیش از ۳۵ هزار مورد نمونه آزمایش از پروژه‌های مساکن ملی انجام گرفته است.
اصغر اسماعیلی افزود: برگزاری چنین برنامه ای فرصت خوبی برای ارتباط نزدیک با رسانه ها بوده و اینکه به صورت شفاف به سوالات پاسخ داده می شود.
وی با بیان اینکه سهم استان زنجان از برنامه چهار ساله مسکن ملی ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی است ،بیان داشت: سهم استان از برنامه چهار ساله و ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی ساخته خواهد شد و خوشبختانه دولت سیزدهم نسبت به ساخت چهار میلیون مسکن برای چهار سال در کشور برنامه ریزی و مدیریت لازم را دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنحان،با بیان اینکه برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی) مشخص شده است،گفت: سهم استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری ۹ هزار و ۲۱ واحد مسکونی است.
اسماعیلی تاکید کرد: همچنین سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده و امیدواریم پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کمترین زمان و با بهترین کیفیت به متقاضیان تحویل داده شود.
تمام پروژه های نهضت ملی مسکن در زنجان فعال است
وی از فعال بودن همه پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان خبر داد و گفت: خوشبختانه پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان با سرعت خوبی جلو می‌رود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه تلاش می‌شود نرخ سود بانکی تسهیلات نیز از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش یابد و سقف تسهیلات هم از ۳۵۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است،گفت: قبل از این تسهیلات مسکن ۳۵۰ میلیون تومان برای هر واحد در نظر گرفته شده بود که در حال حاضر این رقم ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و به عنوان متمم، وام به ۵۵۰ میلیون افزایش یافت که مصوبه شورای عالی مسکن، پول و اعتبار هم در این راستا اخذ شده اما بخش بسیار کوچکی برای استان ابلاغ بانکی انجام شده است.
اسماعیلی در پاسخ به سوال یکی از رسانه ها در خصوص اینکه برخی از پیمانکاران در استانهای دیگر هم فعالیت می کنند،گفت: شاید تنها دو پیمانکار پروژه‌های مسکن استان زنجان در استان‌های دیگر در حال کار است و پیمانکار می‌تواند همزمان در چند استان پروژه را هدایت کند و کار کند منافاتی ندارد و اگر ظرفیت داشته باشد می‌تواند در هر استانی در مناقصه شرکت کند و هیچ پروژه ای پولش در اختیار پیمانکار قرار نمی گیرد تا در استان دیگر هزینه کند.
وی با بیان اینکه هیچ پیمانکاری نمی‌تواند آورده را از مردم دریافت کند و در استان دیگری استفاده کند،افزود: آورده در حساب افراد محفوظ است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،بیان داشت: به صراحت اعلام می کنم صورت وضعیت پیمانکاران را ما پرداخت می کنیم و پول را جلوتر در اختیار پیمانکاران قرار نمی دهیم.
اسماعیلی به محاسبه آورده نقدی متقاضیان مسکن ملی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران اشاره کرد و گفت: قیمت تمام شده منهای ۵۵۰ میلیون تومان وام، منهای عدد واریزی از ابتدا تاکنون؛ باقی‌مانده باید توسط متقاضی تکمیل وجه شود تا واحد مسکونی در اختیار متقاضی قرار گیرد.
اسماعیلی تاکید کرد: حدود هفت هزار واحد مسکونی مشمول افزایش وام خواهد شدو این مهم برای پروژه هایی قابل پرداخت خواهد بود که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی به استاندارد بودن مساکن ملی در استان اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدا تاکنون بیش از ۳۵ هزار مورد نمونه آزمایش از پروژه‌های مساکن ملی انجام گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه استاندارد ما سازمان نظام مهندسی است،افزود: راه و شهرسازی باید ساختمانی بسازد که مشمول مقررات ملی ساختمان باشد و در این راستا در خصوص ساخت و نصب آسانسورها استاندارد دخالت می‌کند و استاندارد باید صلاحیت فنی را بررسی و اعلام کند.
وی افزود: هر پروژه مسکن ملی که به اتمام می‌رسد، لایحه تاخیرات برای پروژه نوشته می‌شود به طوری که این تاخیرات مجاز و یا غیر مجاز است و این تاخیرات توسط یک کارگروه کارشناسی خارج از مجموعه راه و شهرسازی نوشته می‌شود و در این راستا اگر تاخیرات غیر مجاز باشد، خسارت به عدد تبدیل شده و به پروژه برگشت داده می شود و اگر خسارت مجاز باشد مشکلی وجود ندارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه زمین‌های مسکن‌های ملی غرب زنجان به صورت رایگان در اختیار متقاضیان و به صورت ۹۹ ساله است،گفت: در این محدوده پول زمین از متقاضی دریافت نمی‌شود ولی قیمت زمین در پروژه های مسکن ملی در شرق نیز به صورت اقساطی و پنج‌ساله دریافت می‌شود و در پروژه های مسکن ملی در شرق شهر زنجان قیمت زمین متناسب با کارشناسی روز زمان آغاز پروژه محاسبه می شود.
فعالیت ۴۶ سازنده مسکن در پروژه های نهضت ملی مسکن استان زنجان
اسماعیلی با بیان اینکه ۴۶ سازنده پروژه های نهضت ملی مسکن در استان زنجان وجود دارد و همه بومی هستند،افزود: تلاش می‌شود پروژه‌ها خیلی زودتر به اتمام رسیده و سریعتر در اختیار متقاضیان قرار گیرد چرا که قیمت نهایی کاهش می یابد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون متقاضی نهضت ملی مسکن در استان به علت عدم واریزی آورده حذف نشده است و اداره کل راه و شهرسازی استان همراهی خوبی با متقاضیان دارد و برای دهک‌های اول و دوم تسهیلات بانکی با درصد پایین در نظر گرفته شده است.
پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی ساخت مدرسه در پروژه های نهضت ملی مسکن
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،به ساخت سرانه‌های عمومی در پروژه های نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: ساخت سه مدرسه در سایت شرق و غرب آغاز شده و بیش از ۳۰ تا ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
اسماعیلی از بسیج رسانه استان به خاطر برگزاری برنامه مطالبه گری تشکر کرد و گفت: رسانه ها همیشه همراه ما بوده و هستند و امیدواریم بتوانیم با همکاری هم پروژه های نهضت ملی مسکن را که یک طرح عظیمی است را به نتیجه خوبی برسانیم.
در ادامه ،مدیر کارگزاری پروژه های نهضت ملی مسکن در غرب زنجان، با بیان اینکه تمام مصالح ساختمانی در کارگاه کنترل می‌شوند و علامت استاندارد دارند،افزود: پروژه های نهضت ملی مسکن در زنجان با کیفیت بسیار خوبی توسط ناظرین و مهندسین ساحته می شود.
حبیب الله افشاریان تاکید کرد: حفظ جان مردم برای ما مهم است و برای ساخت مسکنی با کیفیت و با دوام تلاش می کنیم.
وی با بیان اینکه پروژه‌ها به صورت هفته‌ای رصد و پایش می شوند،بیان کرد: درصد پیشرفت پروژه‌ها در سایت قرار می‌گیرد تا متقاضیان مشاهده کنند.
مدیر کارگزاری پروژه های نهضت ملی مسکن در غرب زنجان،افزود: با راه اندازی دفتر پاسخگویی به سوالات متقاضیان در محل کارگاه پروژه های غرب و شرق شهر زنجان،این بستر فراهم شده که متقاضیان سوالات خود را رو در رو از مدیر پروژه سوال کنند.
افشاریان گفت: تمام پروژه های نهضت ملی مسکن در غرب شهر زنجان فعال است و با برنامه ریزی و مدیریت خوبی جلو می رود.
در پایان، نماینده متقاضیان پروژه های نهضت ملی مسکن در زنجان، از پاک دستی و فعالیت شبانه روزی مدیرکل راه وشهرسازی استان نسبت به اجرای پروژه های مسکن ملی تشکر کرد و گفت: از مجموعه این اداره کل درخواست داریم نسبت به واگذاری واحدهای مسکونی مدیریت لازم را داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا