اخبار ویژهدین و مذهب

بسیاری از افراد به قوانین وقف مطلع نیستند

خیلی از افراد به قوانین وقف مطلع نیستند، دچار تحلیل غلط می شوند و این وظیفه ما می باشد که مردم را به قوانین و مقررات را برای مردم تبیین کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر اداره کل اوقاف امور خیریه استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ارزش و قدرت اقتصادی اداره اوقاف، گفت: دشمنان برای تخریب سازمان اوقاف انگیزه دارند، چرا که اوقاف توانایی رفع برخی مشکلات اقتصادی را دارد.
حجت‌الاسلام کرمی افزود:در استان زنجان ما هیچ چالشی با هیچ دستگاهی ندارم، و ارتباط خوبی با همه داریم.
وی اظهار داشت:در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی باید دستگاههای که نیاز به سرمایه گذاری هست می توانند از ظرفیت اوقاف استفاده کنند.
خود موقوفات توان سرمایه گذاری دارند و نیازی نیست بخش خصوصی وارد شود
حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه قدرت سرمایه گذاری هزار میلیاردی داریم و وارد بعضی گفتگوها شدیم، تصریح کرد: هیچ مدیری بدون همکاری نیروهای اداره نمی توانند توفیقی حاصل کند، ما هم در اداره دارای نیروی جوان و با انگیزه هستیم و کارها بسوی موفقیت پیش رو می باشد.
وی با اشاره به قضاوت ها در رابطه با اوقات گفت: خیلی از افراد به قوانین وقف مطلع نیستند، دچار تحلیل غلط می شوند و این وظیفه ما می باشد که مردم را به قوانین و مقررات را برای مردم تبیین کنیم.
مدیر اداره کل اوقاف امور خیریه استان زنجان با اشاره به آمار اداره اوقاف استان زنجان اظهار داشت: در شش ماهه ۱۴۰۲ درآمد نسبت به سال قبل ۴۲۱درصد افزایش داشته است و رتبه اول کشوری را استان داشته ایم.
وی ادامه داد: کمک به سه مصلای نماز جمعه به مبلغ بیش از چهار میلیارد تومان و کمک به مساجد از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اوقاف استان بوده است.
کرمی گفت: در حوزه حفظ حقوق موقوفات نیز اقدامات متعددی انجام داده ایم و دقیقا بر اساس نیات واقف عمل شده است.
وی گفت: البته برخی از موقوفات تبدیل به احسن شده است و با تعامل با اداره راه و شهرسازی ۵۱۹ واحد در حال ساخت بوده که از این طریق ۴۸ میلیارد پذیره‌ نویسی انجام شده است.
مدیر اداره کل اوقاف امور خیریه استان زنجان بااشاره به اینکه برای احقاق حقوق موقوفات ۴۸۵ پرونده تشکیل شده است‌، تصریح کرد: برای مدیریت اوقاف امین موقوفات استخدام می کنیم که کارهای حقوقی و سرکشی… می کنند که ۱۷نفر استخدام کرده ایم که شرایط بهتی ایجاد شد که با هدف استفاده مردمی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا