اقتصاداخبار ویژه

افتتاح ۵ نیروگاه برق حرارتی در زنجان

5 نیروگاه برق حرارتی به ظرفیت یک هزار و 26 مگاوات در زنجان که با حضور رییس جمهور، وزیر نیرو و هیئت همراه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، استاندار زنجان، دکتر محسن افشارچی در آیین افتتاح رسمی ۵ نیروگاه برق حرارتی به ظرفیت یک هزار و ۲۶ مگاوات در زنجان که با حضور رییس جمهور، وزیر نیرو و هیئت همراه، در زنجان و همزمان با استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، خراسان‌رضوی و فارس بصورت وبیناری برگزار شد، به شاخص های توسعه ای و نیاز غرب زنجان به توجه بیشتر و نگاه متفاوت اشاره کرد و افزود: با ایجاد نیروگاه برق به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه در این نقطه از استان ، شرایط توسعه غرب زنجان در عمل فراهم شده است.

وی بر لزوم نگاه متفاوت به منطقه غرب زنجان تاکید و تصریح کرد: با وجود اینکه ۱۲.۵ درصد از مساحت زنجان به غرب آن اختصاص دارد تنها ۳ درصد جمعیت استان در این منطقه سکونت دارند.

استاندار زنجان اظهار داشت: ۵۰ نفر در هر کیلومترمربع از این استان ساکن هستند اما در منطقه غرب زنجان به طور میانگین در هر کیلومتر مربع فقط ۱۰ نفر ساکن هستند که اهمیت ایجاد زیر ساخت های رشد و توسعه را دراین منطقه بیش از پیش مشخص می کند.

افشارچی با تاکید بر اینکه از لحاظ زیرساختی علاوه بر نیروگاه، شهرک صنعتی شهید شهریاری نیز به مساحت ۷۰۰ هکتار در غرب زنجان راه اندازی شده است تصریح کرد: تاکنون ۴۰۰ هکتار از آن واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه گذاری ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان با اشتغال ۲ هزارو ۶۰۰ نفر در این شهرک در حال انجام است گفت: ۲۰۰ هکتار دیگر از این شهرک نیز در حال واگذاری است.

افشارچی ضمن قدردانی از تعامل و مساعدت های وزارت نیرو با استان زنجان به اقدامات و همکاری های بی سابقه این وزارتخانه در حوزه آب استان هم اشاره کرد و افزود: امسال به میزان ۱۵ تا ۲۰ میلیون مترمکعب پساب فاضلاب برای استفاده صنعت خواهیم داشت.

وی این اقدامات را تلاش در راستای رفع مشکلات کم آبی منطقه عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم با راهکارهای سازنده و دیگر تدابیر لازم، مشکلات کم آبی منطقه در میان مدت برطرف شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا