سیاسی و اجتماعی

اجرای طرح درخت‌واره سببی و نسبی در زنجان

اجرای طرح درخت‌واره سببی و نسبی در زنجان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در نشست خبری به مناسبت صدو سومین سالگرد تاسیس ثبت‌احوال با خبرنگاران گفت: نخستین سند هویتی افراد در ثبت احوال ثبت می‌شود و کاری به چپ و راست و دین کسی نداریم و شناسنامه‌‌های ما همه یک رنگ است.

سیدعلی شفیعی افزود: آنطور که صاحب نظران و کارشناسان می‌گویند در خوش‌بینانه‌ترین حالت تا ۳۰ سال آینده پنجره طلایی چمعیت باز است و در این دوره باید فکری به حال افزایش و رشد جمعیت جوان کشور کرد در همین راستا تسهیلاتی برای این مهم مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه پایگاه اطلاعات جمعیتی غنی‌ترین پایگاه اطلاعاتی کشور است که بیش از ۲۰۰ هزار پایگاه نقطه‌ای برخط به آن متصل هستند، اظهار داشت: طرح درخت‌واره سببی و نسبی در زنجان به ازای هر فرد ایجاد شده و نسبیت و سببیت او در آن درج شده و با اطلاعات هویتی ثبت‌احوال مطابقت داده می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به وقایع حیاتی اتفاق افتاده در استان، تصریح کرد: سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۴۶ ولادت و ۸۲۲۷ ازدواج ثبت شده که نسبت به سال ۹۸، رشد دارد و در ۹ ماهه امسال ۱۱ هزار و ۳۳۴ ولادت و در ۷ ماهه امسال ۴۹۴۳ ازدواج ثبت شده و نسبت ولادت پسران بیشتر از دختران است.

شفیعی در رابطه با صدور کارت هوشمند ملی، با تاکید بر اینکه پس از تحویل بدنه کارت، ثبت‌احوال اقدام به چاپ آن خواهد کرد، عنوان کرد: بعد از ثبت درخواست کارت هوشمند ملی، حواله‌ای برای افراد صادر می‌شود که تا صدور کارت، این حواله معتبر است و دستگاه‌ها و ادارات اجازه ارائه نکردن خدمات را به این حواله‌ها ندارند. بر اساس آنچه که اعلام شده نیمی از کارت‌های هوشمند ملی درخواست شده در کشور تا پایان سال و مابقی در نیمه اول سال آینده تحویل خواهد شد.

وی تصریح کرد: وقتی کسی درخواست کارت هوشمند ملی را بدهد، دیگر مشکلی از نظر دریافت خدمات نخواهد داشت و بر اساس این درخواست دستگاه‌های اجرایی باید خدمات مربوط را به شهروند ارائه دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: بر اساس قانون افرادی که ۱۳ سال تمام دارند با اجازه ولی خودشان می‌توانند ازدواج کنند و این کودک همسری محسوب نمی‌شود، اما اگر افراد کمتر از این سن داشته باشند، افراد حکم رشد می‌گیرند و بر این اساس دفتر ثبت ازدواج می‌تواند ازدواج را ثبت کند.

شفیعی درباره طرح جوانی جمعیت نیز گفت: در اینجا سطح جانشینی مطرح است که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز بیان شده است، اما در سطح کشور تلاش این است که به آن برسیم و زنجان هم در این زمینه پایین نیست و با کشور یکی است، هر چند که تلاش داریم استان در این زمینه اول شود.

خبرنگار: بهروز حسینی کد ۶۶۵۶

۱۴۰۰/۱۰/۰۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا