فرهنگ و هنر

بیش از ۴۴ هزار گردشگر در زنجان اقامت داشته اند

از ابتدای فروردین‌ماه ۱۴۰۱ خورشیدی تا پایان شهریورماه امسال 44 هزار گردشگر داخلی و خارجی با سفر به استان حداقل به مدت یک‌شب در استان زنجان اقامت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون گردشگری زنجان گفت: با کاهش چشمگیر شیوع بیماری کرونا و رونق دوباره صنعت گردشگری، بر اساس آمار موجود از ابتدای فروردین‌ماه ۱۴۰۱ خورشیدی تا پایان شهریورماه امسال ۴۴ هزار گردشگر داخلی و خارجی با سفر به استان حداقل به مدت یک‌شب در استان زنجان اقامت کرده‌اند

علی اکبر شرفی افزود: بیشتر گردشگران خارجی که استان زنجان را مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند از کشورهای عراق، ترکیه، روسیه و سپس شرق آسیا همچون چین، سنگاپور و ژاپن و همچنین کشورهای اروپایی و اسلامی هستند این تعداد بیشتر در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مجتمع‌های گردشگری اقامت داشتند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون چهار هزار و ۳۰۰ تخت در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، خانه‌های مسافر، بوم‌گردی‌ها و سایر تأسیسات گردشگری زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای خدمات‌رسانی و اقامت مسافران و گردشگران نوروزی پیش‌بینی و آماده‌شده است.

شرفی تأکید کرد: نظارت‌ها و کنترل‌های سازمان میراث‌فرهنگی نیز، باوجود کاهش گردشگر، چند برابر شده است. دستگاه‌های مختلف، نظارت‌های مخصوص خود را دارند. حتی در بعضی موارد، نظارت‌هایی ترکیبی توسط ناظران در حوزه گردشگری و دستگاه‌های مختلف انجام می‌گیرد؛ و گروه بازرسی فرستاده‌شده، به‌صورت تصادفی بر روی تأسیسات گردشگری و کارکرد آن‌ها نظارت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا