پزشکی و سلامت

اصلی‌ترین وظیفه دانشجو کسب علم و دانش است

اصلی‌ترین وظیفه دانشجو کسب علم و دانش است و در این دوران برخلاف دوران مدرسه، باید با بهره‌گیری از علم و دانش اساتید، به دنبال علم رفت.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی در مراسم جشن ورودی‌های سال‌جاری با بیان اینکه دوران دانشجویی از فرصت‌های طلایی و مهم زندگی هر فرد محسوب می‌شود،گفت: استفاده از تجارب و دانش اساتید، زمان، فرصت‌ها و امکانات آموزشی و علمی، کوله‌بار باارزشی چون علم به همراه دارد.

دکتر حسن بختیاری اظهار کرد: اصلی‌ترین وظیفه دانشجو کسب علم و دانش است و در این دوران برخلاف دوران مدرسه، باید با بهره‌گیری از علم و دانش اساتید، به دنبال علم رفت.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت پژوهش در کسب موفقیت دانشجویان، تصریح کرد: اغلب اوقات و بنا به تجاربی که از گذشته داریم، شاهد پاره‌ای از مشکلات هستیم که باعث عدم تحقق انتظارات از دانشجویان می‌شود و آن زمانی است که دانشجویان جدیدالورود با توجه به اینکه با حجم قابل ملاحظه‌ای از مطالب روبرو می‌شوند به دنبال دریافت راهنمایی برای پیمودن این راه هستند که در خیلی از مواقع این راهنمایی‌ها درست نیست و باعث می‌شود چنین مشکلاتی پیش بیاید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با بیان اینکه هزینه‌ های زیادی بابت تربیت دانشجوی پزشکی عمومی صرف می‌شود، گفت: این هزینه‌ها سرمایه‌ای است که جامعه در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد که ماحصل آن بالا بردن علم است. لذا، هر چقدر بیشتر دنبال کسب علم باشید، بیشتر از سرمایه‌ای که دولت برای شما گذاشته بهره می‌برید و هر چقدر کمتر تلاش کنید، علاوه بر افسوس خوردن، در آینده هم، متضرر خواهید شد.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان قرارگرفتن دانشجویان در این جایگاه را مرهون زحمات خیلی از افراد دانست و یادآور شد: استمرار این حضور هم، مدیون زحمات کسانی است که در گذشته و یا حتی در آینده، برای پیشبرد اهداف فردی مدیون آنها هستیم و باید قدردان زحمات آنها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از جمله کسانی که باید قدردان زحمات آنها باشیم اساتید دانشگاه هستند که صادقانه و خالصانه علم را به دانشجویان می‌آموزند و با قدردانی از اساتید، قطعا موفقیتتان بیشتر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان دوران نوجوانی و اوایل جوانی را دوران حساسی برشمرد و گفت: در این دوران است که بینش اعتقادی، اجتماعی و سیاسی تقویت می‌شود لذا، هم در این زمینه و هم در زمینه علم‌آموزی، به منابع اصیل مراجعه کنید و با یادگیری موارد واقعی و درست، مواظب باشید مطالبی که با واقعیت فاصله دارد، به عنوان واقعیت به شما القاء نشود.

دکتر بختیاری در پایان با یادآوری از خود گذشتگی شهدای سلامت و امنیت تاکید کرد باید یاد و خاطره آنها را همیشه زنده نگهداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا