دسته بندی نشده

۵۰ درصد بودجه دانشگاه از محل درآمدهای اختصاصی است

۵۰ درصد بودجه دانشگاه از محل درآمدهای اختصاصی است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،دکتر پرویز قزلباش در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شرایط مساعد امروز نباید ما را گول بزند چرا که این وضعیت به سرعت قابل برگشت و وارد شدن به پیک ششم بیماری کرونا است؛اظهار داشت:این ویروس هزار چهره به راحتی سیستم ایمنی بدن را دور می زند، تبدیل شکل می دهد و می تواند رفتار جدیدی را از خود نشان دهد.

وی به شهادت ۶ نفر از کادر درمان فعال در مراکز درمانی استان اشاره و عنوان کرد: پس از گذشت ۲۰ ماه کارنامه قبولی در مدیریت پیشگیری و مقابله با بیماری ارائه شده که این مهم با همکاری تیمی و دستگاههای متولی امر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه زنجان در زمینه تزریق واکسیناسیون جزو سه استان اول بوده و بیشترین تزریق را داشت، افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دوز اول واکسن و ۸۳ درصد واکسن نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در ماههای اخیر کندی در روند واکسیناسیون وجود داشت که امری طبیعی بود، اظهار داشت: تفکراتی در جامعه وجود اشت که عده ای را برای واکسن زدن بی رغبت کرده بودند.

قزلباش با بیان اینکه در مجموع یک میلیون و ۴۶۳ هزار دوز واکسن در استان زنجان تزریق شده است و مراکز تجمیعی واکسن همچنان آماده خدمات رسانی هستند؛خاطر نشان کرد:قبل از شیوع بیماری کرونا ۲ هزار تخت برای بیماران در زمینه‌های مختلف در استان زنجان وجود داشت که با شیوع بیماری کرونا بخشی از خدمات دچار آسیب جدی شد اگر چه سعی کردیم مابقی خدمات استمرار یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ابلاغ تعرفه پزشکان روند خاص خود را دارد، افزود: این تعرفه در ارائه خدمات با کیفیت بسیار مهم است هر چند باید نسبت به قیمت تمام شده خدمات هم توجه کرد، ضمن اینکه در این حوزه تابع نظر دولت هستیم.

قزلباش با تاکید بر اینکه دانشگاه روزهای سختی را پشت سر گذاشته است، تصریح کرد: با شیوع کرونا بخشی از خدمات این دانشگاه دچار آسیب شد که در مجموع وضعیت را تحت تاثیر قرار داد.
قزلباش با بیان اینکه ۵۰ درصد بودجه دانشگاه از محل درآمدهای اختصاصی است، ادامه داد: سال گذشته ۳۸ درصد از این درآمدهای این حوزه کاهش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به مطالعات انجام شده در بخش سرپایی با کاهش ۳ برابری مواجه هستیم، گفت: علم و تجربه ثابت کرده است که اگر پیک دیگری برای کرونا روی دهد آسیب‌های بیشتری را وارد کرده است.

.

خبرنگار: نرگس رسولی کد ۹۵۴۳

۱۴۰۰/۰۹/۰۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا