فرهنگ و هنراخبار ویژه

جشنواره آش نشان همدلی و مودت بین ایرانیان است

جشنواره آش برند ملی غذای کشور است و همین برند نشان همدلی و مودت بین ایرانیان است که باید این نشان مهربانی را در استانهای مختلف کشورتکثیر کنیم، زیرا یکی از نمادهای انسجام و وحدت ملی مردم ایران است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سید سعید صفوی شامگاه روز جمعه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۱ در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره آش ایرانی و نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: سه رویداد بزرگ در اینجا در نمایشگاه بین المللی کاسپین اتفاق افتاد. جشنواره ملی آش ایرانی، نمایشگاه ملی صنایع دستی و شب‌های فرهنگی، که هر سه این جشنواره¬ها صرفا برای استان زنجان نبود، بلکه متعلق به تمام اقوام و استان‌ها بود که با حضور خود بار دیگر همدلی و اتحاد خود را در ایران زمین نشان دادند، در این چهار روز مردمان زنجان سعی کردند تا میزبان مهربان و بی‌نظیری برای مردمان کشور باشند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه این جشنواره ۳۱ رنگ از ۳۱ استان کشور را در خود جا داد، بیان کرد: جشنواره آش برند ملی غذای کشور است و همین برند نشان همدلی و مودت بین ایرانیان است که باید این نشان مهربانی را در استانهای مختلف کشورتکثیر کنیم، زیرا یکی از نمادهای انسجام و وحدت ملی مردم ایران است.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره با همکاری و همراهی مسؤولانه ارگان‌های مختلف از جمله شهرداری، نیروی انتظامی و نمایشگاه کاسپین برگزار شد، اضافه کرد: خوشبختانه نیروهای خدماتی از جمله آتش‌نشانی، اورژانس و هلال احمر حضور پررنگی در این جشنواره داشتند.
صفوی با تقدیر از حضور مسؤولان کشوری واستانی به ویژه استاندار و نماینده ولی فقیه در استان زنجان در پانزدهمین جشنواره آش بیان کرد: امیدواریم برگزاری جشنواره استمرار داشته و نماد انسجام و حدت باشد.
دکتر صفوی با اشاره به اینکه امروز به عنوان آخرین و شلوغ‌ترین روز چشنواره قریب به ۱۲۰ هزار نفر از جشنواره بازدید کردند، گفت:  این میزان بازدید یک رکورد محسوب می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به حماسه آفرینی دوباره زنجانی‌ها گفت: شهر زنجان بدون دریا است اما غواصان زیادی را در طول جنگ تحمیلی داشت. همین امر نشان دهنده قوت و وحدت مردم است. این رویداد در زنجان یک حماسه ملی بود. امروز کوچه کوچه زنجان بوی مهربانی می‌دهد، مهربانی که باعث شد همه ایران در زنجان میزبان مهربان گرد هم بیایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا