اقتصاد

صیانت و حفاظت آسفالت‌ شهر زنجان دغدغه اصلی ماست

با توجه به حجم زیاد آسفالت‌ریزی انجام شده در زنجان، دغدغه اصلی ما صیانت و حفاظت از آن است و با توجه به تمهیدات اندیشیده شده مقرر شد با استفاده از محلول‌های برف‌زدا، تا حد امکان از نمک برای اینکار استفاده نشود تا از آسفالت‌ها حفاظت شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان ،مجید ناصحی مقدم در شصت و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت شهدای بسیجی، اظهار داشت: اگر بخواهیم جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را تعریف کنیم، رکن اصلی آن بسیج است.
وی به آخرین وضعیت پروژه‌های عمران شهری اشاره کرد و افزود: در شش ماه گذشته شاهد نهضت آسفالت‌ریزی شهرداری در شهر زنجان بودیم که این عملیات با توجه به در پیش بودن فصل سرما رو به اتمام است. همین طور از دستگاه‌های خدمات رسان انتظار می‌رود از آن حفاظت کرده و حفاری‌های بدون مجوز از شهرداری انجام ندهند.
وی تصریح کرد: از شرکت‌های خدمات‌رسان انتظار داریم تا حفاظت و نگهداری از پروژه‌های عمران شهری را در حفاری‌ها مد نظر داشته و کارها را به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده پیش ببرند تا کمترین آسیب به پروژه‌ها وارد شود.
این مقام مسئول در رابطه با پروژه عمرانی سبزه‌میدان افزود: فاز نخست پروژه عمرانی سبزه‌میدان به مراحل نهایی خود در حال نزدیک شدن بوده و به زودی افتتاح خواهد شد.
ناصحی‌مقدم در رابطه با پروژه معبر شرقی پادگان زنجان تصریح کرد: در این پروژه با تخریب سردرب قبلی، آماده‌سازی و زیرسازی انجام شده نیز رو به اتمام بوده و با افتتاح رسمی وارد چرخه ترافیکی شهر خواهد شد.
رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرد سال گفت: با توجه به حجم زیاد آسفالت‌ریزی انجام شده در زنجان، دغدغه اصلی ما صیانت و حفاظت از آن است و با توجه به تمهیدات اندیشیده شده مقرر شد با استفاده از محلول‌های برف‌زدا، تا حد امکان از نمک برای اینکار استفاده نشود تا از آسفالت‌ها حفاظت شود.
موضوع آب های زیر سطحی باید پیگیری و مشکل مرتفع شود
در ادامه سعید نجفی عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه مشکل بالا آمدگی آب‌های زیر سطحی در شهر زنجان به یک چالش تبدیل شده است، اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر زنجان نیز بر این مسئله حساس شده، پیگیری‌های جدی انجام و با ارگان‌های ذیربط از جمله آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب و شهرداری جلساتی در راستای حل مشکل انجام شده است.
وی افزود: از دو ارگان آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب پیگیر هستیم تا موضوع آب های زیر سطحی باید پیگیری و مشکل مرتفع شود.
وی با بیان اینکه مشکل فاضلاب شهرک کوچمشکی بسیار بحرانی شده است، اذعان کرد: شهروندان نامه نگاری‌های بی شماری با شورا، شهرداری، نمایندگان مجلس برای رفع مشکل داشته است.
نجفی ادامه داد: مسیر فاضلاب شهری به سمت کوچمشکی ایجاد خواهد شد، و عوامل آب و فاضلاب نیز قول داده‌اند که پروژه آب و فاضلاب کوچمشکی را اجرا کنند.
وی تصریح کرد: در خیابان شهید مطهری، ضلع شمالی خیابان زینبیه، کوچه مشکی، نارون و سرچشمه به صورت تونل حفاری انجام خواهند شد و مشکل حداقلی خواهد داشت‌.
عضو شورای اسلامی شهر زنجان افزود: در برخی مناطق حفاری ها به صورت روباز خواهد بود که دوباره شامل قسمتی از کوی قائم، کوی نارون، الهیه، منظریه خواهد بود و غیر از مناطق مذکور اجازه حفاری داده نخواهد شد.
مدت اجاره کانکس‌ها و دکه‌ها از یک سال به ۳ سال افزایش می یابد
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: با توجه به اینکه قراردادها و اجاره بها کانکس‌ها و دکه‌های متعلق به شهرداری در سطح شهر مشخص نبود لذا ساماندهی آن‌ها از اواخر دوره پنجم شورای شهر زنجان در دستور کار بود.
منصور مرادلو تصریح کرد: در این راستا پیشنهاد شد تا مدت اجاره کانکس‌ها از یک سال به سه سال افزایش یابد و بعد از بررسی سوابق و صلاحیت افراد به آن‌ها داده شود.
خبرنگار: نرگس رسولی کد:۹۵۴۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا