پزشکی و سلامت

انجام غربالگری سلامت سالمندان به صورت رایگان

غربالگری سلامت سالمندان از طریق مراکز بهداشتی و به صورت کاملا رایگان در طول سال انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، شهروز ادیب فرد رئیس اداره بهداشت، درمان و بیمه های اجتماعی کمیته امداد استان زنجان با تشریح خدمات ارائه شده از سوی کمیته امداد به سالمندان تحت حمایت، اظهار کرد: علاوه بر پرداخت مستمری، تامین مسکن و خدمات جاری امداد، ارائه خدمات بهداشت و درمان با توجه به هزینه‌های بالای درمان و نیازهای درمانی سالمندان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه بخشی از سالمندان تحت حمایت امداد از بیماری‌های سخت درمان و خاص رنج می‌برند که هزینه‌های درمان آنان نیز از سوی کمیته امداد پرداخت می‌شود، گفت: در راستای تأمین سلامت سالمندان غربالگری آنها به صورت مرتب انجام می‌شود.
ادیب فرد با اشاره به اینکه غربالگری سلامت سالمندان از طریق مراکز بهداشتی به صورت رایگان انجام می‌شود، اضافه کرد: این غربالگری در قالب کنترل فشارخون، قندخون، تشخیص بیماری‌های خاص  انجام می‌شود.
وی تامین نیازهای اساسی سالمندان را از اولویت‌های این نهاد دانست و افزود: باید ضمن تاکید بر حفظ موقعیت و جایگاه سالمند در خانواده، زمینه تداوم حضور این عزیزان در جامعه را فراهم کنیم.
ادیب فرد خاطرنشان کرد: در همین راستا مراقبت و نگهداری از سالمندان در منزل مورد تاکید است و همچنین تامین وسایل کمکی از قبیل سمعک، عینک، صندلی چرخدار و واکر به طور مستمر انجام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا