اقتصاد

انجام طرح بهسازی روستاهای هدف گردشگری برای ۸ روستا

طرح بهسازی روستاهای هدف گردشگری برای 8 روستا انجام و برای چهار روستای دیگر نیز در دست تهیه است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،  معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به مناسبت روز ملی روستا، اظهار کرد: مجموعه بنیاد مسکن نهادی است که از امام خمینی (ره) به یادگار مانده و خدمات‌رسانی به افراد محروم و غالباً روستاییان را در دستور کار قرار داده است .
عباس محمدی با بیان اینکه تعداد کل روستاهای دارای سکنه استان ۹۰۴ روستا است، افزود:در ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانواراستان مطالعه طرح هادی انجام گرفته و ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی می باشد. همچنین برای ۶۰ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز تهیه طرح هادی انجام شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه ۳۸۵ روستای استان بدلیل اتمام افق طرح هادی مورد بازنگری طرح هادی قرار گرفته است، ادامه داد: در سال‌های آینده نیز بنا به تخصیص اعتبارات بازنگری طرح برای باقی روستاها انجام می‌شود. در سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات ملی حدود ۱۰میلیارد تومان برای بازنگری طرح‌هادی ۹۹ روستا اختصاص داده شده و برای ۲۶ روستا نیز از محل استانی و خودیاری یک میلیارد و ۸۷۲ میلیون تومان اختصاص داده شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در ۴۳۲ روستا معادل ۶۳ درصد اجرای طرح هادی روستایی انجام شده است، تصریح کرد: زنجان در این بخش حدود ۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است. تعداد ۹۱ روستا در سال ۱۴۰۰ با اعتبار ۱۰۹ میلیارد تومان بهسازی و همچنین از محل اعتبارات قیر رایگان نیز آسفالت ۱۱۵ روستا با اعتبار ۵۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اجرا گردید .

محمدی یادآور شد: در بخش صدور اسناد مالکیت روستایی نیز ۴۹۲۶ واحد روستایی در سال ۱۴۰۰ سنددار گردیده که نسبت به برنامه حدود ۲۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته . در حال حاضر تعداد ۸۰۳۱۰ واحد در کل استان دارای سند مالکیت می باشد که بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد .

وی به تهیه طرح روستاهای هدف گردشگری برای ۸ روستا اشاره کرد و گفت: طرح بهسازی روستاهای هدف گردشگری برای ۸ روستا انجام و برای چهار روستای دیگر نیز در دست تهیه است. همچنین ۷ روستای دارای بافت باارزش در استان داریم که یک روستا به بهره برداری رسیده و ۲ روستا در دست اجرا می باشد.
این مسئول با اشاره به اینکه در زمینه مطالعات طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی، تنها استان در کشور هستیم که در ۱۹ بخش با همراهی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مطالعات انجام شده است، عنوان کرد: اجرای طرح منظومه در شهرستان طارم بعنوان طرح پایلوت کشوری از سال ۹۹ در حال اجرا می باشد و در سال ۱۴۰۰ با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده ، اجرای طرح منظومه در بخش مرکزی شهرستان خدابنده از محل اعتبارات استانی شروع گردیده و تسهیلگری در دست اقدام می باشد . امید است با توجه به مطالعات انجام شده اجرای طرح منظومه در تمام بخش های استان ضمن تامین اعتبارات مورد نیاز عملیاتی گردد . بدیهی است اجرای طرح موصوف ضمن ارتقای شاخص اشتغال استان و جذب تسهیلات مورد نیاز از تبصره های قانونی ، توسعه پایدار روستاها را به ارمغان خواهد آورد .

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا