فرهنگ و هنر

برگزاری جشنواره نان‌ونمک در ایجرود

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ایجرود همزمان با هفته گردشگری از برگزاری دومین جشنواره نان‌ونمک در مجموعه تفریحی و رفاهی سد گلابر شهرستان ایجرود خبر داد.

محمود باقری اظهار داشت: در فرهنگ سرزمین ما حفظ حرمت نان‌ونمک اهمیت بسیاری برای افراد داشته است و برگزاری جشنواره نان‌ونمک بر آن است تا گامی برای حفظ این فرهنگ برداشته شود.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ایجرود افزود: در جشنواره نان‌ونمک که روز جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ ظهر بود، اهالی روستاهای شهرستان ایجرود، فتیرها، پنیرها و ماست‌های خود را در آن شرکت دادند که اصالت، کیفیت و ارگانیک بودن محصول تولیدی در این جشنواره مدنظر قرار گرفت. این جشنواره باهدف فرهنگ‌سازی و ترویج مصرف غذای سالم و سنتی در بین مردم برگزار شد و در کنار این جشنواره غرفه محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی هم برپا شد.

وی گفت: یکی دیگر از اهداف این جشنواره شناساندن روستای تاریخی و مجموعه گردشگری، تفریحی و رفاهی سد گلابر شهرستان ایجرود بود که امیدواریم در آینده‌ای نه‌چندان دور روستای گلابر به یکی از قطب‌های گردشگری استان تبدیل شود زیرا وجود این مکان در این منطقه ظرفیت‌های بسیار بالایی ازجمله جذب گردشگر را برای شهرستان ایجرود به ارمغان خواهد آورد.

باقری تصریح کرد: تاکنون در زنجان جشنواره‌های غذایی همچون جشنواره ملی آش ایرانی، جشنواره غذاهای کشورهای عضو اکو و جاده ابریشم و جغوربغور، غذاهای سنتی سلطانیه و نان‌ونمک برگزار شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا