اقتصاد

تولیدی گازدار استان زنجان به ۲ هزار و ۴۶۵ واحد رسید

با گازدار شدن 21 واحد صنعتی در هفته دولت1402 واحدهای صنعتی- تولیدی گازدار استان زنجان به 2 هزار و 465 واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: ۲۱ واحد صنعتی- تولیدی به مناسبت هفته دولت افتتاح و به بهره برداری می رسد تا شمار واحدهای صنعتی- تولیدی گازدار استان زنجان؛ به ۲ هزار و ۴۶۵ واحد؛ افزایش یابد.
رحیم سلیمانی نژاد با اعلام این خبر افزود: همزمان با هفته دولت؛ با صرف بیش از ۶ میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومان اعتبار؛ ۲۱ واحد صنعتی- تولیدی در استان زنجان افتتاح و به بهره‌برداری می رسد.
وی؛ خاطر نشان کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، ۱۱ واحد صنعتی در زنجان، ۴ واحد در سلطانیه، ۲ واحد در ابهر، ۲ واحد در طارم، یک واحد در خدابنده و یک واحد صنعتی نیز در شهرستان خرّمدره آماده افتتاح و بهره‌برداری است که با این اقدام؛ ۱۳ میلیون و ۳۲۰ هزار متر مکعب بر ساعت گاز؛ جایگزین سوخت های مایع می شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه توسعه شبکه گازرسانی و ارائه خدمات پایدار؛ از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است؛ از رشد قابل توجّه عملکرد صنعت گاز در استان زنجان خبر داد و ابراز کرد: واحدهای صنعتی استان متشکل از یک هزار و ۵۱۵ واحد صنعتی جزء، ۸۹۲ واحد صنعتی عمده و فوق عمده، ۱۵ مصرف کننده در نیروگاه های برق سلطانیه، آریان و CHP ها و ۴۳ جایگاه CNG در استان است.
سلیمانی نژاد؛ همچنین از آغاز عملیات اجرایی احداث CGS جدید زنجان با برآورد هزینه ای بالغ بر ۸۴ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت امسال خبر داد و گفت: همچنین عملیات اجرایی خط تغذیه تقویتیِ صنایع و روستاهای مسیر جاده ماهنشان نیز با اعتبار برآوردیِ ۱۳۰ میلیارد تومان آغاز می شود تا زیرساخت لازم برای گازرسانی به بیش از ۶۰۰ واحد صنعتی بزرگ و کوچک در استان فراهم شود.
وی تعداد کل مصرف کنندگان گاز طبیعی در استان را ۳۹۵ هزار و ۸۸۷ مشترک اعلام و ابراز کرد: هم اکنون ۲۴۷ هزار و ۸۵۷ مشترک به بخش خانگی شهری، بیش از ۱۱۳ هزار مشترک به بخش خانگی روستایی، ۳۲ هزار و ۵۳۸ مصرف کننده تجاری و ۲ هزار و ۴۶۵ مصرف کننده صنعتی اختصاص دارد.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: مصرف میانگین روزانه این تعداد مشترکین گاز طبیعی در استان؛ ۹ میلیون متر مکعب گاز و سالانه ۳.۳ میلیارد متر مکعب برآورد شده است.
سلیمانی نژاد؛ بهره‌مندی همه ۱۳ شهرک صنعتی استان، ۲ ناحیه صنعتی ایجرود و طارم و ۳ محور صنعتی ذاکر- بناب، روی و نورین از گاز طبیعی و گازرسانی به صنایع عمده استان را از دیگر خدمات ارائه شده به مشترکین محترم در استان زنجان اعلام کرد و افزود: تجهیز شهرک های صنعتی و شرکت های فعّال به انرژی گاز؛ گامی مهم و اساسی در راستای توسعه صنایع مختلف در استان زنجان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا