یادداشت و مقالات

نیمچه مهاجرت حماسی به کانادا!

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، این روزها که ملکه الیزابت بالاخره بعد از یک قرن رضایت داد به همراه عزرائیل به دَدَر برود، باز هم کما فی السابق یک عده بیکار الدوله پشت سر مرده دوره افتاده اند سرمایه شخصی و مال و اموال و درآمد سالیانه اش را حساب کنند!
من فکر کنم شاعر به جای «آسمان کشتی ارباب هنر می شکند» باید می گفت: « آسمان کشتی ارباب ۴ درصدی ها را می شکند!» والا بخدا …
دیروز پریروز هم وقتی اعلام شد مالیات خانه ها و ماشین ها لوکس قسطی می شود، باز هم همین جماعت بیکار در پوستین خلق افتادند و دادار دودور راه انداختند که نمی دانم نرمش دولت به سمت طبقه مرفه، دولت ناز ۴ درصدی ها را می کشد و …
حالا این دخالت ها و اظهار نظر ها به کنار … به هر حال بحث اقتصادی است و در همه ادوار شاهد این مدل اظهار نظرات تاکسی پسند هستیم. اما یک عده پا را فراتر گذاشته اند و در زندگی شخصی مردم به ویژه مسئولان سرک می کشند! اخیراً هم گیر سه پیچ داده اند فرزند خانم خزعلی رفته کانادا؟!
به حق چیزهای ندیده و نشنیده… یعنی فرزندان مسئولان برای رفتن به خارجه و ادامه تحصیل، خرید کشتی، ساخت و ساز در ترکیه، راه اندازی شرکت دانش بنیان، خرید پستونک و سیسمونی هم باید از شما کسب تکلیف کنند؟! داداش من … برادر من … خواهر من … همشهری … ما که اینجا هستیم و از استکبار جهانی به اندازه اعلام انزجار می کنیم؛ حالا ایراد دارد به قول شهردار قم چند تا سفیر فرهنگی و علمی بفرستیم آن طرف آب؟!
(در جریان هستید که چند وقت قبل رسانه ها نوشتند ۶ فرزند شهردار قم در خارجه تحصیل می کنند، ایشان معتقد بودند آنها سفیران گویای کشور هستند!)
ای کاش برنامه ای، اپلیکیشنی، کارتونی، فیلمی، سریالی، چیزی ساخته شود ملت یاد بگیرند نیمه پر آفتابه را هم نگاه کنند و این قدر بدبین نباشند! هر چند سرکار خانم خزعلی دخالت این جماعت بیکار را در خصوص اقدام حماسی و تاریخ ساز فرزندش را بی پاسخ نگذاشت و مهاجرت فرزندش به کانادا را یک اقدام حماسی توصیف کرد و گفت: پسرم برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان موقتی رفته است و این اقدام برخاسته از تعلق او به وطن و مسئولیت‌پذیری است.
وی در توئیت دیگری تصریح کرد: «درحالی که سفر موقت کاری ایشان جهت توسعه و پشتیبانی مجموعه دانش‌بنیانی است که در ایران با تعداد زیادی از دانشجویان کامپیوتر فعال است و خوشبختانه این پروژه کاری رو به اتمام بوده و وی در ماه‌های آینده به کشور باز می‌گردد. اگرچه ایشان متأهل و مستقل است ولی هرگز قصد مهاجرت نداشته‌اند.»
ملاحظه فرمودید؟ باور کنید خاک کسانی را اینگونه در پوستین خلق شیرجه می روند قبول نمی کند! طرف در یک اقدام حماسی و تنها به سبب تعلق خاطر به وطن و مسئولیت پذیری درد هجران را به تن خریده و نیمچه مهاجرتی به بلاد کفر داشته ما اینجا در حال سین جین کردن و صغری کبری چیدن هستیم!
ما به اندازه کافی در مملکت فرار مغز ها ببخشید هجرت فرهنگی داریم تو یکی خواهشاً برگرد…
به قلم: وحید حاج سعیدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا