فرهنگ و هنر

برگزاری مسابقه ملی فیلم و عکس از پیاده روی اربعین حسینی(ع)

مسابقه ملی فیلم و عکس از پیاده روی اربعین حسینی(ع)در قالب طرح"میثاق مهر" اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، دکتر سید قاسم موسوی افزود: کودکان و نوجوانان در درک مفاهیم ایثار و آزادگی و حماسیه عاشورا سهمی بسیار گسترده دارند که می توانند لحظاتی را ثبت کنند که بیانگر ایثار، نوع دوستی و مفاهیم والای بشری باشد.
وی یادآوری کرد: بر همین اساس در حماسه بزرگ پیاده روی اربعین حسینی این قشر پویا را در ثبت تصاویری که بیانگر اهداف طرح “میثاق مهر” باشد، تشویق می کنیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هدف از برگزاری مسابقه ملی فیلم و عکس، ثبت و نشر تصاویر جلوه های نوعدوستی، ایثار، فداکاری و خدمات اعضا، داوطلبان و امدادگران هلال احمر است.
موسوی به نحوه شرکت در طرح میثاق مهر اشاره کرد و ادامه داد: در این مسابقه کودکان، نوجوانان و جوانان زائر حرم امام حسین(ع) و شرکت کننده در راهپیمایی عظیم مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی و یا شرکت کننده در مراسم های پیاده روی دلدادگان جامانده در شهرستان ها و مناطق مختلف در روز اربعین، نسبت به ثبت تصاویر فیلم و عکس از جلوه ها، رویدادها و صحنه های نوعدوستی، ایثار، فداکاری و خدمات اعضای داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر اقدام کنند.
وی افزود: علاقمندان می توانند عکس های ثبت شده با کیفیت مناسب در قالب فایل jpg و فیلم های ضبط شده را نیز حداکثر در ۲ دقیقه و در یک فایل با ذکر نام و نام خانوادگی، نام شهرستان و استان، تاریخ تولد، کد ملی، کد عضویت و سن به شماره تلفن ۰۹۹۲۱۵۰۰۹۰۳ ارسال کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: گروه های سنی پنج تا ۳۵ سال می توانند در این مسابقه شرکت کنند و ثبت در سامانه عضویت سازمان جوانان هلال احمر برای صاحب اثر الزامی است.
موسوی تاکید کرد: فرصت ارسال آثار تا ۳۱ شهریور ماه است که مرحله استانی داوری نیز از ۲ تا هفتم مهرماه خواهد بود.
وی یادآوری کرد: پس از پایان مراحل داوری استانی و کشوری، جوایز برگزیدگان اهدا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا