سیاسی و اجتماعی

در برخورد با رانندگان متخلف در حمل و نقل جدی هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ ابوالفضل رفیعی در جلسه ستاد اربعین با بیان اینکه با وجود تاکیدات و هماهنگی ها برای قیمت های مصوب در حمل و نقل زائران، متاسفانه در مواردی شاهد تخلفات در این حوزه هستیم، افزود: حمل و نقل جاده ای و راهداری ملزم به بررسی و برخورد با تخلفات افزایش خودسرانه قیمتها در بخش حمل و نقل زائران پیاده روی اربعین است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در ادامه با بیان اینکه دبیرخانه و کمیته های ستاد اربعین به طور جدی پیگیر مصوبات ستاد هستند، افزود: آخرین وضعیت کمیته های ستاد اربعین بررسی شده است و بر این اساس بجز چند موکب، همه موکب‌هایی که قرار بود در مکان های معین شده، ایجاد شوند، مستقر شده اند.

رفیعی با اشاره به اینکه چند موکب استان که قرار بود در مهران و سامراء مستقر شوند هنوز اعزام نشده اند گفت: موکب های شهرداری، حسینیه اعظم و اوقاف هنوز اعزام نشده است.

وی به استفاده از مرزهای جدید تمرچین و باشماق به عنوان مرزهای جایگزین تاکید کرد و افزود: استفاده از این مرزها به مرور باید رونق پیدا کند و تردد از این مرزها نیز انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان، موضوع اتوبوس ها را مشکل و بحث اصلی در حمل و نقل زائران برای همایش پیاده روی اربعین عنوان کرد و گفت: مقرر شده است که ۶۰ درصد زائران با ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسی جابجا شوند که با توجه به کمبود اتوبوس، این امکان عملا وجود ندارد.

رفیعی اظهار داشت: در چنین شرایطی مردم تصمیم می گیرند که از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده کنند و یا اینکه تسلیم برخی از قیمت های بالای ارائه شده از سوی برخی شرکتها شوند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم در این جلسه با ارائه گزارش از وضعیت عملکرد کمیته حمل و نقل و سوخت گفت: از اول شهریور که طرح اربعین آغاز شده است تا کنون ۲۵۰ دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام شده که این تعداد اتوبوس ۵ هزار و ۷۰۰ نفر زائر را جابجا کرده است.

علی مدقالچی با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که یک سوم از زائران از طریق ناوگان اتوبوسی جابجا شوند، گفت: اگر ۵۰ هزار زائر پیش بینی شده، را بصورت حقیقی داشته باشیم، ما باید چیزی حدود ۱۷ هزار نفر را جابجا کنیم که با توجه به تعداد ناوگان موجود شاید سخت باشد، اما غیر ممکن نبوده وامکان پذیر خواهد بود مگر اینکه تعداد زائران از مرز ۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در سه روز اخیر موج افزایشی اعزام زائر را از استان زنجان، داشتیم گفت: روزانه ۴۰ تا ۴۵ دستگاه اتوبوس اعزام می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، درخواست های نیز از رئیس ستاد اربعین داشت که آزادسازی دفترچه کار رانندگان باسابقه جاده، مساعدت سایر دستگاههای اجرایی برای اعزام ۱۰ دستگاه سواری به مرزها از آن جمله بود.

مدقالچی با بیان اینکه اگر همه ۲۰ دستگاه سواری مورد نیاز در مرزها توسط خود اداره کل حمل و نقل جاده ای و راهداری استان انجام شود،استان عملاً از داشتن سواری دولتی در مدت زمان پیاده روی اربعین محروم می‌شود اظهارداشت: در این صورت انجام امور مربوط به راهداری و کنترل راهها دچار اختلال می شود.

وی از شناسایی ۴ راننده متخلف در افزایش خودسرانه هزینه های اعزام زائران نیز خبر داد و گفت: بعد از اربعین به تخلفات رانندگان رسیدگی می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، با بیان اینکه متاسفانه صندلی فروشی در اتوبوس ها در تهران باب است و اخیراً در زنجان نیز در حال شکل گیری است افزود: اعلام کرده ایم که هر راننده متخلفی که شناسایی شود بعد از اربعین دفترچه کارش تا ۴ ماه غیر فعال می‌شود.

مدقالچی تاکید کرد: ۴ اتوبوس متخلف را نیز در ابهر به مدت چند روز غیرفعال کردیم تا بدانند که ما در برخورد با متخلفین جدی هستیم.

وی گفت: آماده دریافت گزارش های نتخلفات در این حوزه هستیم تا برخورد های لازم، برای بازدارندگی در این خصوص انجام گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا