اقتصاد

همکاری طراحان توانمندی در پروژه های نهضت ملی مسکن

طراحان توانمندی در پروژه های نهضت ملی مسکن همکاری می کنند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر پروژه زون های F4،F9 و F10 زیتون،  عملکرد  پروژه های نهضت ملی مسکن در کوی زیتون را مطلوب ارزیابی کرد و گفت : هر چند حجم زیاد کارها باعث تاخیر در اجرای  پروژه ها می شود ولی  براساس برنامه ریزی های انجام شده تا اواسط تابستان سال آینده در مجموع «۴ بلوک» را به جایی خواهیم رساند که قابل تحویل باشد.
حمید رضا قدسی ، با بیان اینکه پروژه تحت پیمان شرکت زنگان پرشیا در سه زون F4،F9 وF10 جمعاً در ۹ بلوک و دو تیپ اجرا می‌شود، افزود: تاریخ انعقاد قرارداد این تعداد پروژه  ۱۱ تیرماه سال ۱۴۰۰ بود و روند اجرای پروژه‌ها از ۵ بهمن ماه سال گذشته شروع شده است.
وی ابراز داشت: همه بلوک‌ها دارای دو تیپ بوده و یک سری بلوک‌ها F1 با ۷۰ واحد دو طبقه پارکینگ و هفت طبقه واحد مسکونی است و هر طبقه ۱۰ واحد می‌باشد و یک سری هم بلوک F2 نیز دارای سه بلوک بوده و هر بلوک دو هزار و ۵۰۰ متر زیر بنا دارد و دو طبقه منفی ۱و ۲ پارکینگ هستند و هر طبقه ۲۰ واحد که در مجموع ۱۴۰ واحد است.
مدیرپروژه زون های F4،F9 و F10 کوی زیتون ادامه داد؛ بتن ریزی ها حجیم است و حجم میلگردی که استفاده می‌شود زیاد است.
قدسی افزود: فقط برای فونداسیون زون هایf بیش از ۱۰۰ تن میلگرد استفاده شده  است
وی افزود: در «زون F4» فونداسیون‌ها اجرا شده و بتن ریزی دو بلوک باقی  مانده و هفته جاری بتن ریزی آغاز می‌شود و «زون F9» تمام فونداسیون‌ها اجرا شده و بلوک‌ها عموماً در سقف دوم هستند.
مدیرپروژه زون های F4،F9 و F10 کوی  زیتون با بیان اینکه در زون F10 تمام فونداسیون اجرا شده و بلوکی داریم که ستون‌های سقف پنجم اجرا می‌شود و پیش بینی می‌شود تا اواخر آذرماه امسال در زون f10 یکی از بلوک‌ها عملیات اسکلت تمام می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال عملیات اسکلت چینی دومین بلوک بزرگ تمام شود و به امید خدا بعد وارد دیوار چینی خواهیم شد و قرار داد با پیمانکار این است که سقف پنجم و ششم را انجام دادند دیوار چینی را از پایین شروع کند تا کار به صورت موازی انجام شود.
قدسی گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا اواسط تابستان سال آینده نیز در مجموع «۴ بلوک» را به جایی خواهیم رساند که قابل تحویل باشد.
وی با بیان اینکه طراحان بسیار توانمندی در این پروژه‌ها همکاری دارند، افزود: حجم زیاد کارها بزرگترین مشکل در اجرای این پروژه‌ها است و برای یک فونداسیون، بتن ریزی در یک روز برای بلوک کوچک، کمتر از ۸۰۰ متر مکعب بتن و برای بلوک‌های بزرگ‌ها نزدیک هزار و ۳۰۰ متر مکعب بتن باید ریخته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا