اخبار ویژهاقتصاد

یکی از نقش‌های اساسی سدها مهار سیلاب‌ها است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به سد پاوه‌رود گفت: سد پاوه‌رود در حال حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به عنوان بند تنظیمی مشمپا تعریف شده بود که به دنبال این هستیم آن را به عنوان سد تعریف کنیم که امیدواریم طی چند ماه آینده مشکلات مربوط به آن برطرف شود.
باقری با اشاره به اینکه در شهرستان طارم در زمان پیک بار مصرف آب کشاورزان شاهد مشکلات آبی هستیم، افزود: برای حل این مشکل آب مورد نیاز از سد ایدوغموش تامین می‌شود که امسال نیز با رایزنی‌های لازم برای تامین آب قزل‌اوزن از این سد انجام گرفته است‌.
وی با اشاره به بخش کشاورزی، اظهار داشت:میزان‌ مصرف آب در گلخانه‌های کشاورزی کم نمی‌شود بلکه به تولید اختصاص پیدا می‌کند.
این مسئول با بیان اینکه به شدت با چاه‌های غیرمجاز برخورد می‌شود، تصریح کرد: از سال ۹۴ به بعد تنها برای چاه‌هایی که جز چاه‌های تعیین تکلیف مشخص شده‌اند به میزان ۲۵ مترمکعب پروانه صادر می‌شود،در کل استان چاه‌های مجاز ۱۶ هزار و ۱۲۳ حلقه است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در پایان افزود: یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان تامین مالی دو سد بزرگ در حال احداث است، برای سد مراش و آب‌رسانی این سد ۶۰۰ میلیارد مصوب شد و برای سد بلوبین ۲۰۰ میلیارد و همچنین خط آب‌رسانی سد نیز ۲۰۰ میلیارد در نطر گرفته شده که بخشی از این اعتبارات تخصیص داده شد که همین‌ امر موجب تسریع در روند اجرای پروژه‌ها به ویژه سد بلوبین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا