پزشکی و سلامت

لزوم رعایت بهداشت فردی زائران اربعین در طول مسیر

با توجه به احتمال وجود برخی بیماری‌های عفونی مانند وبا در کشور عراق، لازم است زائران اربعین در طول مسیر، بهداشت فردی را به طور جدی رعایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان با اشاره به دمای بالای هوا در برخی مناطق مرزی کشور، گفت: لازم است زائران اربعین با نوشیدن مایعات کافی و پیاده‌روی در شب از گرمازدگی جلوگیری کنند.
دکتر داریوش تقی‌لو، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در طول مسیر پیاده‌روی اربعین را ضروری عنوان کرد و افزود: افراد سالمند، بیماران قلبی و کودکان باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.
وی با تاکید بر لزوم رعایت زنجیره سرما در نگهداری مواد غذایی خصوصا مواد پروتئینی که در گرما به سرعت فاسد می‌شوند، اظهار کرد: استفاده از مواد غذایی سرد بدون نیاز به پخت و پز و همچنین مواد غذایی کنسرو شده توصیه می‌شود.
رئیس اورژانس استان خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال وجود برخی بیماری‌های عفونی مانند وبا در کشور عراق، لازم است زائران اربعین در طول مسیر، بهداشت فردی را به طور جدی رعایت کنند.
وی ضمن توصیه بر استفاده از لباس، کفش و کوله‌پشتی مناسب، اظهار کرد: استراحت منظم در فواصل پیاده‌روی، کمک شایانی بر حفظ سلامت افراد می‌کند.
دکتر تقی‌لو به زائران اربعین توصیه کرد در صورت هرگونه نیاز به اقدامات فوری درمانی با سامانه ۱۱۵ تماس بگیرند و افزود: زائران اربعین در صورت بروز هرگونه علائم بیماری خصوصا تب، سرفه، سرماخوردگی، اسهال و استفراغ خود را به رابطین بهداشتی مستقر در مسیر و مرزها معرفی کنند و در صورت وقوع حوادث ترافیکی از جابه‌جایی مصدومان خودداری کنند تا نیروهای امدادی و اورژانس خود را به صحنه حادثه برسانند.
وی با بیان اینکه سازمان اورژانس کشور برای ارائه خدمات مطلوب به زائران حسینی در آماده‌باش کامل قرار دارد و از کلیه‌ی استان‌ها و مراکز، نیرو و تجهیزات کافی به مناطق مرزی اعزام شده است، اظهار کرد: مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز از روز شنبه ۱۲شهریور، ۲۲کارشناس اورژانس با ۶ دستگاه آمبولانس مجهز و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس را به ایلام و مرز مهران اعزام کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا