اخبار ویژهفرهنگ و هنر

لزوم راه‌اندازی نهضت ملی جهت ورود قرآن در شئون زندگی مردم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان؛ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشست مشترک با مدیران موسسات قرآنی زنجان به موضوع پیگیری بیمه فعالان قرآنی و یکپارچه سازی فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و افزود: همه ما به دنبال تقویت بیشتر موسسات قرآنی هستیم و معتقدیم با همدلی و هم افزایی می‌توان مشکلات موسسات قرآنی کشور را کاهش داد.
عبدالهادی فقهی زاده افزود: از یکپارچگی و انسجام بیش از پیش موسسات قرآنی مردم نهاد خرسند هستیم و تلاش کردیم که در این زمینه نقشی امیدآفرین در جهت حفظ و تقویت مجموعه‌های فعالیت‌های مردم نهاد قرآنی ایفا کنیم.
وی اظهار داشت: با برنامه ریزی صحیح و شفاف می‌توان به رویکرد مطلوب در حوزه تعامل مثبت با یکدیگر دست پیدا کرد و بر اساس مفاهمه قانونی بر مشکلات فائق آمد.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مشکلات پیش آمده برای موسسات قرآنی کشور گفت: در گام اول با پیگیری‌های مستمر معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال با عنوان تسهیلات به موسسات قرآنی پرداخت شد و در تلاش هستیم تا با افزایش اعتبارات و تسهیلات، در گام دوم شاهد رونق هرچه بیشتر فعالیت‌های اثرگذار موسسات قرآنی کشور باشیم.
فقهی‌زاده گفت: با وجود همه اتفاق‌ها به ویژه شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی مراکز و موسسات قرآنی، می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه مردمی شاهد راه‌اندازی یک نهضت ملی برای وارد کردن قرآن در شئون زندگی مردم باشیم.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سهمیه فعالان قرآنی بالاترین سهمیه صندوق فرهنگ و هنر بوده است افزود: سعی ما بر این است که امسال این عدد با وجود افزایش ۲ برابری هزینه‌ها به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا