فرهنگ و هنراخبار ویژه

پیگیری نخستین بزرگراه فرهنگی کشور حدفاصل همدان تا زنجان

نخستین بزرگراه فرهنگی کشور حدفاصل همدان تا زنجان در دست پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:اجرای پروژه فرهنگی و اقتصادی حکمت و نخستین بزرگراه فرهنگی کشور حدفاصل همدان تا زنجان در دست پیگیری است.
امرالله حسنی گفت: در این پروژه ملی که نزدیک یک سال از پیگیری آن می گذرد از آرامگاه ابوعلی سینا (بنیانگذار مکتب فلسفی مشاء) در شهر همدان تا زادگاه شیخ شهاب الدین سهروردی(بنیانگذار مکتب اشراق) در شهر سهرورد استان زنجان احداث بزرگراهی به نام «حکمت» پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: در این بزرگراه هفت منزل پیش بینی و همچنین ارگ تاریخی سلطانیه، زادگاه حکیم هیدجی، مزار حضرت قیدار نبی(ع)، شهر سهرورد، غارکتله خور در گرماب تا اماکن تاریخی و گردشگری استان همدان داخل این پروژه تعریف شده است.
حسنی اظهار کرد: پژوهشگاه وزارت ارشاد، مسئول آماده سازی طرح مطالعاتی این پروژه است و امید می‌رود با اجرایی شدن آن، علاوه بر آثار فرهنگی، مزایای اقتصادی فراوانی برای منطقه حاصل شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شاخص در هر دو استان زنجان و همدان و نیز بزرگان و مشاهیر متعدد،زمینه اجرای این طرح را در این ۲ استان فراهم کرده است.
وی افزود: در مسیر فرهنگی حکمت به طول ۱۴۶ کیلومتر، بخش‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگری فرهنگی، تاریخی،طبیعت‌گردی،کشاورزی و صنعتی دیده شده است. ‌

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا