اقتصاد

لزوم معرفی ظرفیت‌های اقتصادی استان زنجان به کشورهای هدف

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: ظرفیت‌های اقتصادی زنجان باید به کشورهای هدف معرفی شود که در این راستا فرصت‌های سرمایه گذاری استان در قالب یک اطلس تهیه شده است.
حسن محمدی در نشست تخصصی فعالان اقتصادی استان با سفیر جدید ایران در بلغارستان، افزود: انجام این مهم، معرفی ظرفیت ها و پتانسیل‌های استان به سرمایه گذاران داخلی و خارجی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن میسر می کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با تاکید بر معرفی بهتر و بیشتر ظرفیت های استان، ادامه داد: یکی از آسیب های توسعه ای این است که در روابط اقتصادی با برخی کشورها آنگونه که باید و شاید نتوانستیم ظرفیت های استان را به خوبی تبیین و معرفی کنیم.
وی گفت: با توجه به این مهم، برای حضور سفرا در استان به صورت حضوری و مجازی برنامه ریزی کرده ایم که آثار چنین اقداماتی در بلندمدت مشخص خواهد شد.
محمدی با بیان اینکه این استان پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار خوبی در بخش های مختلف دارد، اضافه کرد: توسعه اقتصادی استان با توسعه روابط امکانپذیر است و برای برقراری این روابط با کشورهای خارجی به الزاماتی نیاز داریم.
این مسئول ادامه داد: یکی از مهمترین الزامات این است که توسعه روابط اقتصادی باید گام به گام پیش برود و رویکرد ما در حوزه روابط تجاری با کشورها نباید صرفا صادرات و واردات باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا