اقتصاد

تجهیز چاه‌ها به ابزار اندازه‌گیری هوشمند

دستاوردها، اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در این راستا منجر به نصب 150 دستگاه از این کنتورها در چاههای کشاورزی و صنعت شده است که مطابق با برنامه ششم توسعه که 160 عدد برای سال 1400 پیش بینی شده بود، حدود 106درصد برنامه تحقق یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان اسماعیل افشاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، گفت: تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها و مرحله اول ساماندهی در برنامه ششم توسعه حدود ۵۰ کیلومتر پیش بینی شده بود که این طرح ۲۰۰ درصد تحقق یافته است.
افشاری افزود:کنترل، نظارت و مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های آب فاقد پروانه بهره‌برداری مضر به مصالح عمومی، جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز و تعدیل پروانه‌های بهره‌برداری کشاورزی در سال۱۴۰۰موجب صرفه جویی حدود ۲۰ میلیون مترمکعبی آب در سفره های زیرزمینی شد که ۱۰۲ درصد اهداف برنامه ششم توسعه را تحقق یافت که این روند با قاطعیت تمام در سال جاری نیز ادامه دارد.
وی، درخصوص تجهیز چاه‌ها به ابزار اندازه‌گیری هوشمند یا همان نصب کنتور هوشمند خاطر نشان ساخت: دستاوردها، اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در این راستا منجر به نصب ۱۵۰ دستگاه از این کنتورها در چاههای کشاورزی و صنعت شده است که مطابق با برنامه ششم توسعه که ۱۶۰ عدد برای سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده بود، حدود ۱۰۶درصد برنامه تحقق یافته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان ادامه داد: اخذ مجوز ماده ۵۶ برای سد بلوبین و مراش با استناد به مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری و با همراهی استاندار زنجان و انعقاد تفاهم نامه اولیه با بانک صادرات که منجر به اخذ تضامین بازپرداخت تسهیلات ماده ۵۶ طرح توسط سازمان برنامه و بودجه کشور گردید،از دیگر اقدامات شاخص این شرکت می باشد.

کد خبر: ۳۰۴۴

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا