پزشکی و سلامت

برگزاری مانور ویژه چهارشنبه آخر سال توسط هلال احمر زنجان  

برگزاری مانور ویژه چهارشنبه آخر سال  توسط هلال احمر زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، از اجرای برنامه ملی “برای هم شادیم” خبر داد و گفت: این برنامه به مناسبت چهارشنبه آخر سال با هدف ارتقای فرهنگ خیرخواهی و کمک به همنوع در میان اعضای کانون های دانش آموزی و سایر دانش آموزان به یاد “علی لندی” اجرا می کند.
دکتر سید قاسم موسوی افزود: چهارشنبه سوری به عنوان یکی از مراسم های آیینی در ایران به شمار می رود که اتفاقات ناخوشایند و ناگوار خارج از عرف جامعه در حالی حادث می شود که بیشتر اتفراد آگاهانه یا ناآگاهانه و به دنبال تفنن دست به چنین اقداماتی می زنند.
وی اظهارداشت: در کنار همه این رویدادهایی که ناراحت کننده است، شاهد رشادت و جوانمردی نونهالانی هستیم که جان انسان ها برایشان ذی قیمت بوده و برای کمک به همنوع از ارزشمندترین دارایی خود که جان شیرینی می باشد، دریغ نمی کنند.
جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: به همین منظور برنامه ملی”برای هم شادیم” به یاد علی لندی نوجوان خوزستانی که درس ایثار و فداکار داد، برای آمادگی جامعه اجرا می شود.
موسوی افزود: این طرح در میان اعضای کانون های دانش آموزی و سایر دانش آموزان در فضای مجازی با هدف ارتقای فرهنگ خیرخواهی، کمک به همنوع و تغییر رویکرد برنامه های مراسم چهارشنبه سوری در راستای کاهش خطرات و حوادث آن برگزار می شود.
وی ادامه داد: برگزاری دوره آموزشی اطفای حریق و کمک های اولیه در سوختگی در سطح مدارس و در فضای مجازی در میان ۱۰۱ کانون دانش آموزی اجرا خواهد شد.
جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تهیه فیلم کوتاه با گوشی تلفن همراه به مدت حداکثر ۵۹ ثانیه حاوی پیام نوجوانان دانش آموزان به همسالان خود با موضوع توجه به حقوق شهروندی هموطنانم، مسئولیت اجتماعی من است – از محیط زیست محافظت میکنم، آتش نمی‌افروزم، هوا را آلوده نمیکنم؛ چون من یک هلال احمری هستم – برای همیاری و تمرین مهرورزی به دادرسان هلال احمر می پیوندم و دیگران را دعوت میکنم، است.
به گفته موسوی، من آتش نمی افروزم، مهر افروزم-حفظ آرامش همنوعانم، ارزشمندتر از اقدامات حادثه ساز من است- همراه هلال احمر هستم تا به دیگران یاری رسانم- علی لندی، دانش آموز فداکار، الگوی من در کمک به هم وطنانم است- امداد و کمک های اولیه را می آموزم تا یاور جامعه باشم – من همراه بقیه مردم، مراسم خوب و ایمن انجام می دهم – آرامش دیگران، آرامش من و جامعه است وباهم مراسم چهارشنبه سوری ایمن انجام میدهیم، از دیگر موضوع های تهیه فیلم کوتاه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا