اقتصاد

اشتغال باید پایدار باشد

اشتغال باید پایدار باشد و‌ مسئولیت فرمانداران در این حوزه بیشتر از گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، محسن افشارچی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، به صراحت به لزوم مطالبه‌گری از مدیران اشاره کرد و اظهار داشت: در مقابل مطالبه‌گری رسانه‌ها، دستگاه‌ها نیز خود را مکلف به تشریح و ارائه اقدامات خود به ویژه در آستانه هفته دولت کنند.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه ها به صورت مجزا موظف به پاسخگویی رسانه‌ها هستند، تصریح کرد: به ویژه دستگاه‌هایی مانند آبفا و مسکن و شهرسازی که پروژه‌های کلان دارند، اقدامات خود را عرضه کنند.
استاندار زنجان با اشاره به شعار سال با عنوان ” تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین” تولید را مسئله اصلی عنوان کرد و گفت: تولید اشتغال آفرینی می کند چون همین تولید است که باید به داد اشتغال برسد .
افشارچی از پایش سرانجام اعتباراتی که برای اشتغال اختصاص یافته خبر داد و گفت: باید مشخص شود که تسهیلات، پرداخت شده ، صرفا در مسیر اشتغال آفرینی هزینه شده است یا خیر.
وی از طراحی اپلیکیشنی برای نظارت بر عملکرد دستگاه ها خبر داد و افزود: این اپلیکیشن که ابزار نظارت استانداری بر نحوه اقدامات و عملکرد دستگاه ها خواهد بود، در اختیار مردم قرار می گیرد تا آنها بطور شفاف در جریان نحوه عملکرد دستگاه ها در هر شاخص قرار بگیرند.
استاندار زنجان با بیان اینکه برای طراحی این اپلیکیشن نیاز به داده هایی است که دستگاه‌های اجرایی باید آن را به روز رسانی کرده و در اختیار استانداری قرار دهند، گفت: داده های زاد و ولد، مرگ و میر و یا آخرین وضعیت پروژه های عمرانی در حوزه نهضت مسکن ملی ، نمونه هایی از داده های لازم برای طراحی و راه اندازی پروژه مذکور است.
افشارچی تصریح کرد: اگر داده های هر دستگاه توسط نیرو های آی تی آن به‌روز شود، در هر زمان که نیاز باشد می توان از آن برای تعیین شاخص در حوزه های مختلف استفاده و برای مردم اطلاع رسانی کرد.
وی با اشاره به اینکه با طراحی این پروژه به سمت داده محور حرکت می کنیم تصریح کرد:با این رویکرد، مردم از داده های کلان استان و نیز داده های هر شاخص از عملکرد مدیران در دستگاه های مختلف، مطلع می شوند.
مقام عالی دولت در استان، اظهار داشت : گام اول را در این حوزه، استانداری بر می‌دارد و در مرحله بعدی، آن را به بخش خصوصی خواهد سپرد.
افشارچی، با تاکید بر اینکه اشتغال باید پایدار باشد تصریح کرد: مسئولیت فرمانداران در این حوزه بیشتر از گذشته است.
گفتنی است در این جلسه، همچنین گزارشی از وضعیت موجود طرح‌های سرمایه‌گذاری (جواز تاسیس و طرح توسعه) ارائه شد که بر این اساس، تعداد جواز تاسیس و طرح توسعه موجود ۲ هزار و ۳۲۵ مورد با پیش بینی اشتغال ۸۹ هزار ، پروانه‌های بهره‌برداری موجود هم یک هزار و ۷۶ مورد با اشتغال ۴۷ هزار و ۱۴۶ شغل است.
این گزارش حاکی است تعداد پروانه بهره‌برداری صادره سه ماهه نخست امسال، ۳۵ مورد با اشتغال ۳۴۶ و پروانه بهره‌برداری صادره از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ۴۶ مورد با ۷۶۹ اشتغال است.
گفتنی است ، در گزارش اعلام شده از سوی متولیان امر، به وضعیت صنعتی استان هم اشاره و عنوان شد که استان زنجان قطب صنعت سرب و روی کشور، پیشرو در تولید انواع ترانسفورماتورهای توزیع، فوق قدرت، انواع کلید های فشار قوی انواع سیم و کابل، قطب ریسندگی و سایر منسوجات با تولید ۳۰ هزار تن نخ پنبه، قطب تولید مواد شوینده با تولید بیش از یک میلیون تن مایع شوینده مایع و پودری و همچنین سایر محصولات سلولزی بهداشتی است که تنها بخشی از پتانسیل صنعتی استان محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا