دسته بندی نشده

ورود حدود ۱۰ هزارتن گندم خارجی به استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: حسب پیگیری های بعمل آمده از ابتدای امسال تا ۲۶ مرداد حدود ۱۰ هزارتن گندم خارجی با تخصیص شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران وارد استان زنجان شده است.
ولی اله زمانی با اشاره به ورود گندم خارجی به استان، اظهار کرد: حدود ۱۰هزارتن گندم خارجی در قالب ۱۹۵ محموله از طریق حمل و نقل ریلی و جاده‌ای در مراکز ذخیره سازی ملکی نگهداری و مصرف می شود.
زمانی با بیان اینکه واردات گندم خارجی با هدف اختلاط با گندم داخلی انجام می‌شود، گفت: حدود ۲۰ درصد گندم خارجی و ۸۰ درصد گندم داخلی به کارخانجات آردسازی تخصیص داده می‌شود و با نظارت واحد کنترل کیفی، آرد با کیفیت به واحدهای خبازی سطح استان ارائه دهند.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه گندم خارجی از سطح کیفی مطلوب‌تری برخودار است، اظهار داشت: با توجه به ارتقای کیفیت آردهای تولیدی و متعاقباً ارائه نان مطلوب‌تر به همشهریان عزیز، واردات گندم خارجی تا آخر سال ادامه خواهد داشت.
شایان ذکر است در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۵ هزار و ۵۶۲ تن گندم خارجی در قالب حمل و نقل ریلی و جاده‌ای، جهت ذخیره سازی و استفاده در تولید آرد کارخانجات آردسازی وارد استان زنجان شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا