دین و مذهب

برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم زنجان در حسینیه اعظم

مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در مرحله استانی با حضور 160 نفر در 2 بخش خواهر و برادر بالای 18 سال برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون فرهنگی و اجتماعی و رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در مرحله استانی با حضور ۱۶۰ نفر در ۲ بخش خواهر و برادر بالای ۱۸ سال برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام سید موسی موسوی، معاون اداره کل اوقاف استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نغمات دینی جمهوری اسلامی ایران ۱۰ و ۱۱ شهریورماه سال‌جاری در محل حسینیه اعظم زنجان برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه ۶۰۰ برگزیده مرحله شهرستانی با شرکت در آزمون‌های مربوطه به مرحله استانی راه یافتند، افزود: مرحله استانی با حضور ۱۶۰ نفر در ۲ بخش خواهر و برادر بالای ۱۸ سال برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در روز پنج شنبه ۱۰ شهریور مسابقات بخش خواهران و روز جمعه ۱۱ شهریور مسابقات بخش برادران برگزار خواهد شد، اضافه کرد: اختتامیه مسابقات نیز بلافاصله پس از پایان مسابقات در ساعات پایانی روز جمعه ۱۱ شهریور ماه در محل اجرای مسابقات در حسینیه اعظم زنجان خواهد بود.
موسوی گفت: این مسابقات در ۹ رشته مختلف حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان(ویژه برادران)، دعاخوانی و تواشیح در قالب یک گروه برگزار خواهد شد.
رئیس اداره قرآنی اوقاف استان زنجان افزود: برای افزایش کیفیت داوری در این دوره از مسابقات از قضاوت ۱۲ نفر از داوران برتر قرآنی استانی و کشوری در رشته‌های صوت، لحن، وقف و ابتدا حسن حفظ، صحت حفظ و تجوید حضور خواهند داشت که ۴ نفر از داخل استان و بقیه از خارج استان هستند.
حجت‌الاسلام موسوی افزود: با اینکه متولی برگزاری بزرگترین و معتبرترین مسابقات قرآن کریم در ایران سازمان اوقاف و امور خیریه است اما متأسفانه اوقاف هیچگونه بودجه ای از هیچ منبعی دولتی یا غیردولتی برای هرچه بهتر برگزار کردن این مسابقات ندارد و تنها با استفاده از ظرفیت محدود داخلی خود این مسابقات را مدیریت می‌کند که نیاز به چاره‌اندیشی اساسی دارد .
وی با اشاره به اینکه متاسفانه موقوفات قرآنی استان بسیار کم و در حد انگشت شمار است که با توجه به موقعیت کنونی خود درآمد زایی بسیار کم و در حد زیر پنج میلیون تومانی دارند، گفت: در این زمینه نیاز به ایجاد موقوفات درآمدزای قرآنی بسیار احساس می‌شود و از تمام آحاد دلسوز جامعه در حوزه قرآنی دعوت می‌کنیم در این مورد اقدام کرده و وقف قرآنی داشته باشند.
حجت‌الاسلام موسوی در ادامه گفت: خوشبختانه استان زنجان به مدد اساتید خوب و ماهر و قرآن‌آموزان پرتلاش و با انگیزه، از ظرفیت بالای قرآنی در کشور برخوردار است که این امر بارها با کسب مقام‌های برتر کشوری از جمله چهار مقام برتر کشوری در مسابقات سال ۱۴۰۰ اثبات شده است.
وی گفت: تلاش ما این است که با توجه تمام محدودیت‌های بودجه‌ای و تدارکاتی این مسابقات در حداکثر کیفیت و دقت برگزار شود تا رضایت جامعه قرآنی استان جلب شده و استقبال ازین مسابقات سال به سال بیشتر شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا