اخبار ویژه

فعالیت جهادی استقبال از نوروز شهرداری زنجان

فعالیت جهادی استقبال از نوروز شهرداری زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، شهردار زنجان،شهردار زنجان گفت: مناطق چهار گانه شهرداری زنجان فعالیتهای استقبال از نوروز را از اول اسفند ماه آغاز کرده اند و فعالیت‌های عمرانی در روزهای آتی در سطح شهر تشدید می‌شود.

علیرضا فیروزفر اظهار داشت: این گروه‌ها به صورت ویژه و جهادی در محورهای اصلی شهر با توجه به وضعیت آب و‌هوایی و‌نزولات جوی کار ترمیم و لکه گیری آسفالت، ترمیم و اصلاح جدول و پیاده‌روها را انجام می‌دهند.

علیرضا فیروزفر با در خواست از شهروندان برای همکاری با این گروه‌ها تصریح کرد: از روز ۱۵ اسفند این گروه‌ها به مدت سه روز در خیابان‌های امام(ره) و خرمشهر فعالیت خود را متمرکز کرده به طوری که در مدت سه روز ترمیم و لکه گیری آسفالت و ترمیم و اصلاح جدول و پیاده‌روها از میدان جهاد تا میدان بسیج به اتمام می‌رسد که البته بستگی به شرایط جوی هم دارد.

شهردار زنجان به مقصد بعدی این گروه‌های ویژه اشاره کرد و گفت: خیابان‌های سعدی، کمربندی جنوبی و کمربندی شمالی مقصد بعد این گروه‌ها خواهد بود.

وی افزود: پس از پایان عملیات محورهای مذکور اکیپ های عملیاتی ؛ به جهت ترمیم معابر فرعی؛ مجددا در مناطق چهارگانه شهر به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

فیروزفر همچنین به آغاز فعالیت یک پروژه فنی و مهندسی بمنظور ارتقاء سطح کیفی و کمی اجرای روکش آسفالت معابر شهری اشاره کرد و گفت: در این پروژه برای عملیات پیمایش مسیر معابر و خیابان‌های شهر زنجان از فناوری نوین و دستگاه پیشرفته اسکنر جاده‌ای استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه این دستگاه از طریق پرتو افکن‌های لیزری خطی و دوربین‌های با سرعت بالا معابر را اسکن می‌کند، افزود: این پروژه فنی و مهندسی در راستای پیاده‌سازی سیستم مدیریت روسازی انجام می‌شود.

شهردار زنجان تصریح کرد: انجام این پروژه سبب افزایش دقت کار در شناسایی خرابی‌های معابر سطح شهر شده و ضمن ارائه راهکار مناسب بهسازی و ارایه سیمای کلی خرابی های معابر شهر ؛ سبب کاهش هزینه تعمیر و نگهداری روکش آسفالت معابر می‌شود و با توجه به حجم بالای نقاط نیازمند ترمیم در این معابر ؛ پروژه مذکور بسیار مفید خواهد بود تا با توجه به اطلاعات ارایه شده اولویت دهی و زمان بندی صورت گیرد.

وی گفت: شهر زنجان بعد از شهرهای تهران و مشهد، سومین شهر در کشور است که از این فناوری بهره‌گیری می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا