فرهنگ و هنر

برگزاری نخستین کارگروه پاسداری از میراث ناملموس برای دهیاران

نخستین کارگروه پاسداری از میراث ناملموس برای دهیاران بخش چورزق شهرستان طارم در قالب یک دوره آموزشی باموضوع میراث‌فرهنگی ناملموس و طبیعی در جهت صیانت بهتر از آن‌ها در محل بخشداری چورزق شهرستان طارم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طارم گفت: نخستین کارگروه پاسداری از میراث ناملموس برای دهیاران بخش چورزق شهرستان طارم در قالب یک دوره آموزشی باموضوع میراث‌فرهنگی ناملموس و طبیعی در جهت صیانت بهتر از آن‌ها در محل بخشداری چورزق شهرستان طارم برگزار شد.
زهرا جعفری رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طارم افزود: شناسایی، آموزش، ترویج و حمایت، آگاهی‌افزایی و باز زنده‌سازی از اقدامات پاسداشت میراث ناملموس هستند که باید با جدیت دنبال شود و نقش آموزش‌ در این زمینه پررنگ است.
کارشناس معاونت میراث‌فرهنگی زنجان هم در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های بخش چورزق شهرستان طارم در ثبت آثار ناملموس گفت: بخش زیادی از میراث‌فرهنگی ناملموس و طبیعی ثبت‌شده شامل مهارت‌ها و آئین‌ها در روستاها هستند و نیاز است تا دهیاران برای حفاظت و صیانت از آن‌ها آشنایی و اطلاعات کافی و لازم را داشته باشند.
ندا کنعانی بیان کرد: سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت در زمینه حفظ، احیا و ترویج آداب و سنن ملی و مذهبی با مشارکت فعال دستگاه‌های اجرایی و معرفی میراث ناملموس شهرستان باهدف زمینه‌سازی فرهنگی مناسب برای توسعه گردشگری شهرستان از اهداف اصلی این کارگروه است.
او ادامه داد: مستندسازی و ثبت و ضبط و از بین بردن تهدیدها و موانع موجود برای ثبت آثار ناملموس در معرض خطر، امری ضروری به نظر می‌رسد و همچنین اقدامات پاسدارانه برای آثار ثبت‌شده باید با همکاری همه دستگاه‌های انجام شود.
گفتنی است،نخستین جلسه پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس بخش چورزق شهرستان طارم به ریاست بخشدار چورزق در محل سالن اجتماعات بخشداری با حضور دهیاران برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا