اقتصاد

حمایت استانداری زنجان از طرح‌های عمرانی اوقاف در استان زنجان

حمایت استانداری زنجان از طرح‌های عمرانی اوقاف در استان زنجان

به‌گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان،حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیر کل این اداره، با سید محمد شعاعی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان دیدار و ضمن تبریک انتصاب وی به سمت جدید و آرزوی موفقیت، اظهار داشت:
در حال حاضر طرح‌های مختلفی در حوزه‌های عمران و آبادانی موقوفات در استان زنجان داریم.
وی با اشاره به اینکه با وجود کاهش درآمد بقاع در بحث نذورات که به خاطر بیماری کرونا اتفاق افتاده درآمد کلی اوقاف نسبت به سال قبل بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است تصریح کرد:همچنان مصمم به اجرای طرح‌های خود هستیم، از جمله این طرح‌ها می‌توان به پروژه‌ در حال احداث ۵۲ واحد مسکونی در شهر آببر طارم، طرح تجاری پیامبر اعظم ۲ شهر قیدار که در مراحل پایانی قرار دارد، اشاره کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین طرح مرمت و بهسازی موقوفه کاروانسرا سنگی زنجان که در مراحل نهایی است و تعمیر و بهسازی امامزادگان هاشم و عوف، مسجد جامع و مصلی شهر آببر را از دیگر پروژه‌های عمرانی در حوزه موقوفات استان زنجان اعلام کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر درصدد فراهم آوردن مقدمات اجرای طرح جامع ساخت و ساز در چهار بقعه و امامزاده استان هستیم، افزود: امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، امامزاده سید ابراهیم (ع) سجاس، حرم حضرت قیدار نبی (ع) و حسینیه اعظم زنجان مشمول این طرح جامع خواهند بود.

حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه خواستار حمایت جدی استانداری زنجان از اجرا و پیشبرد طرح‌های عمرانی در حوزه موقوفات هستیم، ابراز داشت: با وجود محدودیت منابع و برخی مشکلات پیش رو، ورود به اجرای طرح‌های صنعتی در موقوفات از جمله برنامه‌های اداره کل اوقاف استان است که با هدف افزایش درآمد موقوفات و اجرای بهتر و گسترده‌تر نیات واقفین و پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمانی صورت می‌گیرد.

*استانداری زنجان از طرح‌های عمرانی اوقاف حمایت می‌کند
محمد شعاعی، معاون امور عمرانی استانداری زنجان نیز در این دیدار گفت :از طرح‌های عمرانی اداره کل اوقاف در استان حمایت‌های لازم را خواهیم کرد.
وی با اشاره به پروژه زیتون کاری موقوفه روستای “ته دره” شهرستان طارم و با تاکید بر اینکه این طرح، یکی از پروژه‌های خوب در استان به شمار می‌رود، اظهار داشت: متاسفانه به لحاظ بروز برخی مسائل اجتماعی در محل،این پروژه اکنون دچار مشکل شده است و ادامه و پیشبرد این طرح، منوط به تصمیم گیری در شورای تامین و دادستانی است با این حال استانداری قول همکاری با اوقاف در طرح‌های مختلف را می‌دهد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا